View Single Post
  #135  
Old 19-11-2021, 10:05
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,006
Default

@Sinaasboom bedankt voor reaktie

@volkswein-rider ook bedankt voor je reaktie. Ben inderdaad blij hoe het dashboard geworden is. In het echt lijkt het dashboard als nieuw, beter als op de foto's.

Zoals aangegeven in mijn vorige post was de parafaan ook zeer slecht. Na wat tips en tricks van Ironvw gekregen te hebben ben ik er aan begonnen.

Hier een paar foto's van de slechte delen.










De bedoeling was om de rand aan de raamstijl open te vouwen en heb daar een stukje gereedschap voor gemaakt.







Uiteindelijk werkte dit toch niet helemaal goed. Dit ook omdat de parafaan welke ik gekocht heb via Markplaats (origineel VW) anders in elkaar zat als mijn Swallowtail stijl. Dus ook daar zit weer verschil in tov de latere golfjes.

Ik heb er voor gekozen om de stijl door te halen net onder de dubbel gevouwen rand zodat ik hem daar weer aan elkaar kan lassen. Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Hier zie je dat het slecht deel weg is. Ook heb ik nog een stukje in de stijl moeten herstellen. Helaas geen foto hiervan.




Helaas was het plaatwerk in de waterbak ook slecht onder de antidreun mat maar nu de parafaan weg is kan ik hier goed bij komen. Geluk bij een ongeluk zeg maar.




Slechte stuk weg geslepen:




Omdat ik hier niet simpel weg een plaat in wil lassen maar het graag origineel wil houden heb ik via Markplaats een vervangend slijpdeel gekocht van een 82er golf. Verrassend genoeg was dit stuk precies hetzelfde als mijn 74er golf.
Het slijpdeel is er al uit en is schoon gemaakt tot op het blanke staal.




Kijken of het stuk past, en het paste precies. Ook de vormen liepen exact hetzelfde.




Volledig aflassen:




Bezig met afbramen:




En primer er op:




Nu verder met de parafaan. Na ongeveer 100 keer de parafaan er op en er af gehaald te hebben paste deze nu goed zonder spanning in het materiaal.
Ruitenwissermotor heb ik hier nog laten zitten zodat ik een extra referentiepunt heb.




Foto's van het laswerk en afbraamwerk heb ik helaas niet. Hier wel wat foto's van het eindresultaat.










Alles is volledig doorgelast en op de originele plekken weer gepuntlast.

Al met al heel wat werk maar ben zeer tevreden hoe het eindresultaat geworden is.

Het grootste laswerk waar ik tegenop zag is nu gedaan aan de carrosserie, er moeten nog wat kleine dingen gedaan worden zoals de opstaande rand van de waterbak, achterkleprand bij de scharnieren en 2 rotte stukjes bij het zijraam.

Dat is voor de volgende update.
Reply With Quote