View Single Post
  #1  
Old 31-01-2015, 20:56
remie's Avatar
remie remie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 179
Default (OPGELOST) TDI drama, wanhoop nabij!! Hulp gezocht

Ik heb al een poosje een probleem met mijn Golf 2 TDI. Het betreft een gereviseerd AFN blok waarvan de turbo niet nieuw is maar wel schoongemaakt. Het probleem doet zich al voor sinds de ombouw.

Wanneer ik een rondje ga rijden over binnen wegen is er niets aan de hand. Ik kan lekker doortrekken in alle versnellingen, door het hele toerengebied. Bij het invoegen op de snelweg kan ik gewoon doortrekken naar 160+.

Maar wanneer ik bijvoorbeeld constant 110kmh ga rijden dan heb ik binnen enkele seconde noodloop. Dit gebeurd alleen in de 5e versnelling boven de 100kmh. 90kmh gaat bijvoorbeeld gewoon prima, zodra ik maar over de 100 ga dan gaat het mis. Ik kan de noodloop voorkomen door steeds het gas los te laten en weer in te drukken.

Bij het uitlezen kwam 00575 inlet manifold control diffrence naar boven. Bij het loggen niets vreemds te zien bij doortrekken van 1000-4000rpm. Echter op de snelweg bij constante snelheid vliegt de turbo druk omhoog en gaat hij in de noodloop.

Er zijn 1000 topics te vinden over dit onderwerp en van alles al geprobeerd maar ik kom er niet uit. Is er misschien iemand die hier samen met mij naar zou willen kijken? Ik woon in de omgeving Dordrecht maar ik ben zo wanhopig dat ik bereid ben naar Delfzijl af te reizen.

N.B. De tdi komt uit een golf 3 waar ik nog een paar honderd km mee gereden heb voor ik hem demonteerde. De auto reed toen perfect.
__________________
86'er Golf 2 AFN 160pk/350nm
85'er Golf 2 1.6TD (R.I.P.)
Reply With Quote