Thread: Golf Limited
View Single Post
  #9  
Old 05-02-2015, 09:41
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Wat voor Golf je ook bouwt, zo uniek als een Limited zal het nooit worden. Met geld kan je alles maken (20vt's, R32's, 4motion noem het op), maar geen originele Limited. Die dingen zijn er 71 gemaakt en daar komt niks meer bij, zeg dat er nog een 40/50 over zijn in originele staat (lijkt me al een optimistische schatting). Er zijn altijd mensen die zo'n ding ooit willen hebben en als er dan 1 in de 10/15 jaar voorbij komt dan kan je gewoon grof vragen, andere opties heb je niet als je zo'n ding wil hebben.

Ik had gisteren nog een 'discussie' met m'n broer over deze auto, hij vond de kilometerstand wat hoog en denkt dat dit wel de max is kwa prijs. Ik ben van mening dat het bij zo'n auto niet zo heel relevant meer is, het gaat in dit geval om het soort auto. Een youngtimer is waardevol als hij vol opties zit, lage kilometerstand, aparte kleuren.. zaken die de ene auto unieker/begeerlijker maken dan een van ál die andere exemplaren. Bij 71 eenheden is er niet zoiets als 'ál die anderen', het is deze of niks voor de komende jaren. Dan geloof ik niet dat het nog zo heel veel uitmaakt of hij nou 100k of 150k op de teller heeft.


Ik had altijd wel de indicatie dat een goede Limited zo'n 40k moet kosten, dus dat klopt wat dat betreft. Hij is nog niet verkocht natuurlijk maar ik denk dat er altijd wel mensen zijn met een passie zo'n unieke auto's, ook mensen die het zich kunnen veroorloven.
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote