View Single Post
  #137  
Old 08-11-2012, 13:10
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
ik denk dat de enigste 'echte' manier dat er zou moeten zijn om aan te tonen dat een klassieker/oldtimer echt als liefhebbers/hobby voertuig gebruikt word ,
is dat men nog een ander niet klassiek voertuig op naam heeft
of eventueel met huisgenoot of familie deelt..

dan zou men bijvoorbeeld op de hobby auto een soort van 60 dagen kaart moeten hebben of 120 of iets..waarover men dan (tegen gereduceerd tarief) belasting betaald..
dan hoef je hem nooit te schorsen ,en kun je bijvoorbeeld ook op een mooie dag in bijvoorbeeld Januari er gewoon een dag mee weg ..
toen ik mijn GTI 1 in concoursstaat had reed ik er soms hooguit 500 km per jaar mee..(was toen nog niet bel vrij)..en ergens denk ik dat maar weinigen met echte oldtimer hobbyauto's het veelvuldige halen..

maar dat zal wel niet gebeuren..
Den haag doet altijd wel of men gek is en van niets weet ,maar ze snappen het maar al te goed
eerst hebben ze die houdersschaps wet veranderd..zodat alles ouder als 25 jaar weer in trek was
vervolgens voert men al die ouwe troep in uit Dld ,denk aan Mercedes w124,201,123..die daar niks meer waard zijn vanwege de milieuplakette
(ik zie er af en toe tussen zitten ,dat ik denk.. ,hoe krijgen ze daar een goedkeuring op bij de Rdw..)
wat overigens de RDW weer veel geld op heeft geleverd aan (her)keuringen ,opnaam zetten ,kentekenuitgifte etc
tuurlijk wisten ze dat (ik noem het nu recht bij hun naam..is weer eens iets anders)elke Marokkaan ,Turk,Afrikaan,Pool, zo'n ding ging rijden..(en sporadisch een hollander)

dat wist iedereen...tis alleen jammer dat het nu ook voor de liefhebber/hobbyist nu meer gaat kosten
feit is gewoon dat dit weer tenkosten gaat van de hobbyist/liefhebber met een normaal inkomen
immers iemand met genoeg disposable income die bijvoorbeeld een Ferarri 250gt of Mercedes Gullwing in de verwarmde garage heeft staan ,of 4 Saab's ,die ligt niet wakker van een paar 100 € per jaar..
alles wat voor de normale man gewoon noodzakelijk is gaat de komende jaren al flink duurder worden
huisvesting (huizenmarkt zit en BLIJFT muurvast)
gas licht en water
televisie /telefoon/internet
dagelijkse boodschappen.
zorg ,eigen risico,eigen bijdrage, etc etc
pensioen word straks 3 tientjes in de maand
onstslagrecht versoepeling en er is nergens ander werk
en daar bovenop straks een BTW van 22%. vervoer ,dus de auto..brommer (verplichte APK straks ,let maar op)
openbaar vervoer (onbetaalbaar,nu al),dat is eigenlijk nu al alleen voor studenten en zakenlui..ik werk zelf aan het spoor en zie maar heel weinig mensen met een overall en werkschoenen in/uitstappen.

kortom ..straks brood met suiker voor de modalen, en een ouwe fiets..
weg met die luxe zoals een oldtimer erbij ,of vakanties..
vakantiegeld gaat bij de meesten toch al op aan achterstallige rekeningen..

en het ergste moet nog komen...nederland is er nog niet ..Zuid Europa heeft geld nodig ..veel geld..



We zijn er nog lang niet ... En dan zijn er nog mensen
Die denken dat de elende over een week of 4 weer voorbij is

Onder welke steen leef je dan ?
Reply With Quote