View Single Post
  #761  
Old 06-03-2012, 17:14
pieterveenstra's Avatar
pieterveenstra pieterveenstra is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 433
Default

Niet helemaal zeker of ik dit in het juiste topic zet, aangezien het eigenlijk veel meer aandacht verdient

Zat vanmiddag in de bus (lijn 11) vanaf het Zernike in Groningen naar het Centraal Station. Voor de één na laatste halte (emmaplein) maakt de bus een krappe bocht naar links (vanaf het gedempte zuiderdiep). Nu is het zo dat direct na deze bocht een zebrapad zit waar vele voetgangers per dag gebruik van maken, niks mis mee zou je zeggen.

Vandaag was het zo dat 2 Marokkaanse kereltjes (jaartje of 18/19) het nodig vonden om nog (opzettelijk en gehaast) over te steken toen de bus al bijna op het zebrapad stond. De bus natuurlijk vol in de ankers en de buschauffeur kreeg een brutale middelvinger en aan paar gebaren naar zich toe geslingerd.

De chauffeur haalt zijn schouders op en maakt een knikkend gebaar, waarna één van deze schattige Marokkaantjes zich richt tot de chauffeur. Het raampje van de bus stond toevallig open en deze zgn. "Mocro" begint te schelden en te tieren. In een fractie van een seconde haalt het Marokkaantje uit en plaatst zijn vuist op het hoofd van de chauffeur!!

Uiteraard hard weglopen en snel die muts op doen van je mooie bontkraagjasje

Moraal van het verhaal: Ik was furieus! En net als vele medereizigers verbaast dat dit gewoon kon gebeuren. Ik heb dat "volk" al niet hoog zitten, maar dit is toch echt wel de druppel die bij mij de emmer doet overlopen. Ik wil niet generaliseren, maar veel goeds zie ik er niet meer van in!

De chauffeur is er overigens goed vanaf gekomen, maar kon wel zien dat hij net zo kwaad was als ik. Ben benieuwd of die gast op video staat!

http://www.youtube.com/watch?v=C6HMfkmZuvw
__________________
1960's Beetle Resto
Reply With Quote