View Single Post
  #257  
Old 28-02-2022, 16:50
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Die "morgen", die nooit kwam.

Wij (vooral ik, volgens mij) hebben wat fouten wat remmen betreft gemaakt, maar zij zitten inmiddels "bijna" goed.
Als in: het werkt, en bij veel mensen werkt het zo waarschijnlijk jaren, maar met de kennis van "het is eigenlijk fout" kan ik iig niet leven en moeten er nog een paar aanpassingen komen.

Oke.

Voren zitten nu dus de 312mm remmen.

De remklauwen komen te ver naar buiten toe, en moesten er 5mm spacers tussen fusee's en zadeldragers komen, omdat de dragers anders met de remschijven "collideren". Ik ben absoluut geen fan van spacers bij dit soort delen en zoek tussendoor naar een betere oplossing. Tot nu toe valt het bitter tegen.

Wat ook bitter tegenviel: er waren langere bouten nodig.

Origineel: M12x1.5x35.

Nou, zoeken zoeken zoeken, M12x1.5x38 gevonden, ook voor remmen!
Blij, want een bout met dezelfde functie is dan hetzelfde goed...

N 91041702

GVD!!! Bedoelen ze met "38" de afstand vanaf boutenkopaanligvlak tot einde schroefdraad, maar er zit een niet-afhaalbare schijf op waardoor het alsnog op 35 uitkomt... #zucht

Achter zitten de 256mm remmen.

Bij de remblokjes voor de achterremmen werden foute glijplaatjes geleverd.. voor de 9mm schijven ipv. 22mm

Bij de remslangen werden de banjobouten niet meegeleverd...

Ik had in het begin astappen voor Polo 6N GTI besteld, en dat ging niet in combinatie met de achterklauwen, dus dan andere besteld, voor trommelremmen.. en dan die platen wat de Lupo had voor schijfremmen..

En kennelijk heb ik daar wél de juiste klauwen besteld, want bij de Epytec-set van de "Lupo platen" zaten spacers, en die hoefden er niet op

Na het hele uitzoekavontuur zit het nu wel...

Toen ging Jarno de remmen ontluchten en ontplofte het remvloeistofreservoir...

Het is nu "geflikt" en de auto kan rijden, maar er komt iets beters.

Wat er komt is waarschijnlijk heel stoer voor mensen die "clean engine bay" bouwen, dus dat gaan wij extra goed belichten.

Oh, en velgen hebben wij ook gevonden. 7.5x17 , 205/40 - 17 ET38.

Ik persoonlijk zou alsnog zoeken naar passende 16ers, maar dit staat hem best goed en de banden zijn heel goed.


__________________
Met vriendelijke roet,

Evgeniy
Reply With Quote