Thread: Benzineprijs
View Single Post
  #36  
Old 11-06-2008, 17:10
mk2 td driver's Avatar
mk2 td driver mk2 td driver is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 408
Default

Quote:
Originally Posted by Rinus66
Een knappe diesel vinden wordt al lastig, laat staan een originele turbodiesel. Heb een 1.5 GL op het oog uit 83 met nog geen 50.000 km op de teller, ideaal voor een gaspotje lijkt me.


zoals al gezegd in bovenstaande posts, diesel is veel onderhoudsvriendelijker en 1 op 18 vind ik nog wel ruim gerekend, als je een beetje op je rechtervoet let dan haal je wel 1 op 20 tot 1 op 22

vergeet ook niet dat je s'winters met een gas auto als het koud is veel problemen kunt krijgen met de koude start.

het enige minpunt op dit moment van diesel tov gas is dat de regering de diesel steeds duurder maakt, maar daar kun je met een dieseltje ook nog alle kanten mee op. Als de diesel en benzine straks niet meer te betalen zijn, dan kun je hem altijd nog om laten bouwen naar PPO of of rode diesel gaan rijden(ik zeg niet dat je dit moet doen, maar het zijn mogelijkheden die je hebt met een diesel)

en je moet er natuurlijk van houden om diesel te rijden, ikzelf vind het wel fijn om een beetje koppel onderin te hebben, maar dat is ieder voor zich.

en die ene cent wat het zou schelen per km die is bij gas zo weer weg als je een keer je kop moet reviseren, kleppen moet stellen, verdamper moet vervangen/ander onderhoud aan de gasinstallatie moet doen.

ik zeg niet dat een diesel niet kapot kan, maar je hebt er gewoon minder vaak wat mee.

en ik weet niet of het perse een einzer moet zijn, maar de eerste golfjes 2 van 84/85 beginnen straks ook belasting vrij te worden, dus dat zou ook een kans kunnen zijn
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current)
golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current)
golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex)
Reply With Quote