View Single Post
  #1  
Old 18-06-2015, 15:26
1303S's Avatar
1303S 1303S is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 46
Default Te koop Golf mk1 Cabriolet Quartett 1.8i 1991

Wegens aanschaf andere VAG bied ik mijn trouwe en (h)eerlijke Golf mk1 Cabriolet 1.8i (72kW/98pk) te koop aan. Het betreft een zwarte Quartett uitvoering met o.a. dikkere, meegespoten bumpers en spatbordverbreders. De auto is voorzien van originele, gesmede 15” Volkswagen “Le Castellet” velgen, ook wel bekend als Classic Line velgen. A-merk zomerbanden (Vredestein Sportrac, oktober 2014), in de maat 195/45R15.







Dit is een origineel-Nederlandse Golf uit 1991. APK gekeurd tot 9 mei 2016. Kilometerstand: 300.000, werd tot aanschaf andere VAG vrijwel dagelijks mee gereden.





Complete onderhoudshistorie aanwezig vanaf 1999, en sinds 2003 in familiebezit!



In de afgelopen jaren zijn onder meer de volgende zaken vervangen:
Wiellagers, midden- en einddemper, motorregelapparaat (Digifant), stoffen cabrioletkap (2013), schroefset rondom, radiator, bougies+kabels, rotor+verdeelkap+bobine, gaskabel, remmen revisie (cilinders, schoenen, schijven+blokken), remleidingen/kabels, spoorstangen, 4 nieuwe zomerbanden oktober 2014, homokineet, kachelmotor, dynamo revisie. En daarnaast ook diverse kleinere reparaties/onderhoud.

De Golf is momenteel voorzien van een sportief afgestemd onderstel, stug ingesteld maar de rijhoogte staat op een comfortabel niveau zodat verkeersdrempels zonder problemen genomen kunnen worden.

Het uitlaatsysteem is uitgevoerd met een zogenaamd ‘spaghetti’-spruitstuk, incl. katalysator-vervanger.

Frontgrille met kruiskoplampen. Knipperlichten voorzijde en achterlichten ‘smoked’ (zwart). De verlichting is origineel VW of in originele look, geen helder glas of iets dergelijks.

De originele afdekhoes voor de cabriokap is bij deze auto nog aanwezig, tevens ook een winddeflector welke direct achter de voorstoelen gemonteerd zit en heel veel wind wegneemt tijdens het open rijden op hogere snelheid.


De auto is ook voorzien van een Bosal trekhaak, originele uitschuifbare antenne (op het voorscherm) en een Pioneer autoradio (DEH-P8100) met speakerset (TS-A130Ci).







Volledige 14” winterwielenset (velgen met winterbanden (M+S) is bij de verkoop inbegrepen.



Tevens wordt een kleine partij extra/originele onderdelen meegeleverd, waaronder: achterlichten, pookhoes, koplampen, grille, sierlijsten, grillespoiler (booskijker), middenconsole met VDO-meters (oliedruk, -temperatuur en voltage), xenon-verlichtingset, veerpoten en een extra set (prijzige) kap-haken.








Eventueel ook ter overname zijn stoffen Corrado-voorstoelen en achterbank. Deze voorstoelen had ik eerder ingebouwd (vanwege mijn lichaamslengte), maar de auto is nu weer van het origineel interieur voorzien.





Verder gewoon een betrouwbare en eerlijke auto, met de nodige ervaring (300.000km zonder noemenswaardige problemen!) en ook bijbehorende gebruikssporen. Als de auto netjes zijn benodigde onderhoud blijft krijgen, zoals ik ook altijd gegeven heb, kun je nog jaren vooruit en veel plezierige kilometers beleven gedurende het gehele jaar!


Vraagprijs incl. Alle onderdelen € 1.950,-
Reply With Quote