View Single Post
  #227  
Old 30-01-2022, 20:20
MK2_TDI MK2_TDI is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2019
Posts: 79
Default

Bedankt voor de leuke reacties! Dat blijft altijd leuk om ter zien.

Ik realiseer mij net dat ik al even geen update meer heb geplaatst.

Inmiddels zit het BMS erin, waardoor ik nu ook eindelijk kan zien hoeveel ampere er vloeien tijdens het intrappen van het ga... stroompedaal.




Bij vol gas lopen er met de huidige instellingen zo'n 1200 ampere. In combinatie met de iets inzakkende spanning van zo'n 360 volt geeft dat een vermogen van 1200*360=432kW. Oftewel, 590pk

Er moeten nog een paar kleine(re) zaken aan de Golf gebeuren, maar ik heb momenteel even geen sleutelplek meer hiervoor. De Golf is sinds mijn laatste update, naast mijn werkbus, gewoon als daily in gebruik, en dat gaat eigenlijk prima. In de afgelopen weken heb ik nog het een en ander aangepast in de instellingen van de motorcontroller, waarna hij nu zo stabiel loopt als dat het maximaal zijn kan.




Het maximaal toerental is inmiddels tot iets over het limiet van Tesla zelf gekrikt, zodat de maximumsnelheid nu exact 200kmh bedraagt. Het motortoerental bij 200kmh bedraagt nu 18.450rpm. Ik heb nog niet gemeten hoe snel hij accelereert, maar de 100-200kmh tijd is indrukwekkend. Ik zou het gokken op een seconde of 6. Inmiddels heeft de Golf al een goede 2.500km gelopen, welke op de kou na volledig probleemloos zijn verlopen... De verwarming is nog niet aangesloten, dus vandaar de kou.

Wat verder opvalt is het enorm verschil in verbruik tussen zuinig en onzuinig rijden. Wanneer je goed je best doet haalt hij wel tussen 450 en 500km op een lading, maar het is mij ook al vaker dan eens gelukt om de volle 66kWh in 100km erdoor te jagen.

Dat zijn de ritjes waarbij ik op een lege snelweg een RS3 of een C63 moest laten zien wie de baas is.

Aan het stoplicht heeft de Golf niet heel veel kans tegen dergelijke wagens, in verband met zijn voorwielaandrijving. Op de snelweg zijn de rollen echter omgedraaid... Ik kan het niet anders verwoorden dan "zeer indrukwekkend".
Reply With Quote