View Single Post
  #2761  
Old 04-04-2022, 22:55
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Nog een update van de afgelopen tijd, voordat we weer aan het rijden gaan

Ik was niet erg tevreden over de voetenplaat en steun aan de bestuurderskant. Het zat na verloop van tijd lossig en begon daarom het lakwerk te beschadigen.
Ik heb daarom alles er uit geknikkerd, weer netjes gespoten en voor een lichtere kant en klare carbon variant gekozen, en meteen de bijrijderszijde ook gedaan.

Totale gewichtsbesparing: 1,18kg!














Ook heb ik bij het aanremmen in zijn 4e versnelling veel last van dat de versnelling er uit schiet, en bij het inleggen van de 5 dat deze niet blijft zitten.
Ik had het vermoeden dat dat komt omdat het blok nog teveel beweegt. Ik heb gewoon de originele steunen en rubbers nog, al is het rubber wel een iets hardere variant.
Ik wilde iets met polyurethaan bussen, en gelijk kijken of ik nog wat gewicht kon besparen

Dus lekker aan het ontwerpen geslagen, sterkteberekening gedaan en dit is het resultaat!
Ik gebruik de poly-bussen van de draagarmen van een golf 1. Dit is de heritage versie dus niet de hardste variant, maar wel gewoon zwart/grijs van kleur
Daarnaast heb ik er titanium bouten voor gebruikt omdat de boutmaat vrij groot is en je daarmee dus nog wat kan besparen.

Totale besparing met normale bouten: 0,865kg
Totale besparing met titanium bouten: 1,063kg

Qua rijden vallen de extra trillingen wel mee, al is het uiteraard wel meer geworden. Of het ook werkt om in de versnellingen te blijven moeten we nog zien op de volgende trackday!













Totale gewicht bespaard deze winter:
Remschijven voorzijde: 2,634kg
Astappen etc achterzijde: 1,00kg
Voetenbakken: 1,18kg
Versnellingsbaksteunen: 1,063kg
Totaal: 5,877kg!
Reply With Quote