View Single Post
Old 13-10-2024, 17:57
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

Oja, 1 april heb ik nog 3 sessies gereden op het TT Circuit in Assen tijdens een Vrij Rijden dag van RSZ! Het begon dus al lekker met de startproblemen, maar eenmaal aan de praat gekregen heb ik geen startproblemen meer gehad. Het weer zat helaas niet echt mee...het was een regenachtige dag en de sessies die ik reed waren ook tijdens regen en op een natte of deels natte baan. In de eerste sessie ondanks dat toch nog een 2:04 kunnen rijden op de AR1`s.

De 2e sessie was op een zeiknatte baan, dus tempo ging omlaag. Ook begon de Golf steeds meer dood te vallen op willekeurige momenten, heel irritant en frustrerend. Dit werd veroorzaakt door het roestige relais denk ik...dus moet volgend jaar voorbij zijn. Tegen het einde van de sessie nam ik de bocht net ff te wijd en kwam ik met links op de kerbstones, waarna de Golf begon te glijden. Ik heb nog tegengestuurd en gas gegeven, maar belande al vrij snel in het gras aan de rechterkant van de baan en dan ben je passagier. Op het moment van het gras in glijden, had ik nog een snelheid van ongeveer 150km/h, dus het duurde ff voordat ik stil stond! Ik heb gelukkig niets geraakt, maar ben wel over een uitritje van het circuit gestuiterd, door de grindbak gekomen en uiteindelijk op het asfalt tot stilstand gekomen. Je kan wel begrijpen dat het toen ff tijd was voor een schoon boxershort

Bij de gele pijl begon de Golf te glijden en schoof hij over het asfalt links het gras op. Bij de blauwe pijl stond ik stil. Helaas had ik de GoPro te zacht vastgedraaid in de klem, waardoor hij op het moment dat ik over de kerbs gleed al naar beneden draaide...

De 3e sessie heb ik wel gereden, maar dit was een sessie die niet echt noemenswaardig was....de Golf hikte en stotterde erover en het regende nog steeds. Deze sessie heb ik daarom ook niet online gezet. Wel was het lekker om na die flinke glijer nog eventjes te kunnen rijden

Paar fotootjes van die dag:

Reply With Quote