Thread: Bora Project
View Single Post
  #48  
Old 09-09-2010, 13:00
henkwassenaar's Avatar
henkwassenaar henkwassenaar is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 4,184
Default

Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Kosten poedercoating en waar?


Zoals ik al eens voorheen had aangegeven in je topic over peodercoaten het volgende:

Heb het zelf bij Kooistra poedercoating gedaan en zijn zwager Henstra zit er tegenover en straalt velgen...

-Voor ontlakken naar Rinzema op de gaffel in drachten
-Voor stralen naar Henstra meubelcoating op de loswal
-Voor poedercoaten naar Kooistra op de loswal.

Of je brengt ze gelijk naar Henstra die regelt alles wel.


Heb mijn 18" A8 stars eerst laten ontlakken, daarna gestraald en fijn gestraald....toen oranje gepoedercoated en daarna 2e laag blanke poedercoating.

Ontlakken: 20euro p/velg
Stralen: 25euro p/velg
Poedercoaten: 25euro p/velg
Extra blanke lak laag poedercoating: 10euro p/velg


Totaal voor 18" set 320 euro...

Lichtmetalen velgen zullen eerst worden ontlakt en daarna gestraald.
Daarbij komen de kosten van het ontlakken er soms extra overheen ipv stalen velgen.

Stalen velgen kunnen vaak gelijk gestraald worden.


Wat wel kan gebeuren en wordt aangegeven bij lichtmetalen/gesmeden velgen is dat bij het oven proces het materiaal een bepaalde warmte krijgt en er als er te veel........(zeg me niet hoe het materiaal heet..?) in de velg aanwezig is er luchtbelletjes kunnen ontstaan.

Kan bij een dure originele velg zijn maar kan ook bij een replica velg zijn. Het is maar net hoe de verhouding van het materiaal is bij het maken van de velgen.

Bij sommigen bedrijven wordt dit niet altijd verteld en kun je voor verrassingen komen te staan als je ze op komt halen.
Daarom hebben ze besloten om eerst 1velg uit voorzorg als proef te doen.

Mocht het fout gaan bij het proces hoef je maar 1 velg opnieuw te laten stralen ipv alle4...en dat is wel zo eerlijk.

Dus Gerard gewoon naar Drachten gaan...... .....mooi dichtbij en super kwaliteit.