View Single Post
  #218  
Old 30-04-2023, 19:20
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

thanks allen!

@beetlegranddad dat was inderdaad ook een goed idee geweest, toevallig hadden we op het werk een timing setje van een 1.4 TSi en daar zat een vergelijkbaar stuk gereedschap in waarmee ik heb kon meten

zo, de timing staat goed. hij stond zelfs een beetje vervroegd en we hebben hem nog ietsje verder vervroegt, mijn collega zei dat dit beter was in verband met het spaghetti spruitstuk.







maar toen de timing goed stond, bleek ineens dat hij gaat dansen bij stationair toerental. als ik de stekker van de stappenmotor los trek houd het op. dus nu moet ik opzoek naar een nieuw gasklephuis. Bij nadere inspectie kwam ik er ook achter dat er een of ander merkloos gasklephuis op zit dus ik zal er niet van staan te kijken als dit de hele oorzaak is van het probleem.

Nu ben ik dus op zoek naar een gasklephuis met onderdeelnummer 036 133 064 E. deze kwamen alleen op de Polo 6N 16v's of de GTI's dus mocht iemand een originele hebben liggen hoor ik het graag!

momenteel staat de auto klaar om hem compleet te poetsen, Glascoating, Velgencoating, Leercoating alles komt erop. Dit heb ik sinds de auto klaar was na de restauratie niet meer gedaan




begonnen met het interieur helemaal schoonmaken en het leer inspuiten met de leercoating:







De bestuurdersstoel moet nog want die heb ik eerst even eruit gepakt om het leer opnieuw te spuiten. De stoelen heb ik laten kleuren toen ik ze erin gezet heb maar dat was niet van lange duur, dus nu heb ik leerverf en een airbrush setje besteld om het zelf te doen. en dit werkt fantastisch!




en even een stukje proberen:













en daarna ben ik al een stukje begonnen met polijsten. het dak is nu grof gepolijst. Het is moeilijk te zien op de foto maar alle rotzooi die erop was gevallen toen hij in een stal stond was duidelijk zichtbaar in de lak. dus dat moest natuurlijk even goed weggepolijst worden.





__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote