View Single Post
  #1  
Old 06-02-2008, 12:10
martinus83's Avatar
martinus83 martinus83 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,514
Default Martinus' Mk2 Edition One 16v project

Ik zal hier mijn Golf 2 project posten, ik heb voor en na deze mk2 een aantal golfjes 2, een golf 3 en een corrado gehad maar deze golf heb ik tot nog toe gehouden.

Het is een Golf 2 Edition One uit 1989, van origine een 16V PL. Ik heb de auto gekocht in maart 2005




In de zomer van 2005 heb ik een gereviseerd blok gemonteerd omdat het oude blok kapot was gelopen. Het nieuwe blok liep goed, had ondertussen goede muziek in de auto, KW 40-40 verlaagd, brede stalen wielen en voor de zomer opgemaakte BBS-RS 15 inch 8j/8,5j velgjes.

Tijdens de VWforum meeting 2006 is de golf op de testbank geweest, blokje liep erg goed 135 pk en 186 Nm, heerlijk koppel, bij zowel 2200 als 5200 toeren. Dik tevreden dus!



Later heb ik de vaste verlaging vervangen door een KW var. 1 schroefset. Deze foto is genomen op de VW-speed meet begin 2007, de laatste grotere meeting waar de Edition is geweest.



Op gegeven moment zijn ondanks de revisie de lagers van het blok kapot gelopen. Bleek dat dr drijfstangen en kapjes niet goed overeenkwamen wat resulteerde in overmatige slijtage.
Het 16v blok is er helemaal uitgegaan en er komt een 16vG60 blok voor in de plaats.

De fotos zoals de golf op het laatst (zomer 2007) rondreed.










Zomer 2007 ben ik begonnen met het demonteren en compleet leeghalen van de motorruimte












Nieuwe spulletjes en een en ander laten poedercoaten 8)











Hoofdremcilinder opgeknapt, zo ook het stuurhuis.





Samen met nieuwe rubbers, fuseekogels, stuurkogels etc de boel gemonteerd





Reply With Quote