View Single Post
  #66  
Old 04-12-2021, 15:19
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Quote:
Originally Posted by Bartaggio
Volgens mij is die starter niet voor een 020 bak maar voor een 02M, het lijkt er in elk geval niet echt op. Volgens mij moet je iets van een 020911024A hebben. Dat is een 1.8KW starter voor een 020 bak.

Ik kan niet meer vinden wie me geholpen heeft/ op welk forum ik geholpen ben met de tip voor een planetaire startmotor. Daar stond het type auto idd bij, blijkbaar is deze startmotor dus alsnog niet de juiste.
Is die 020911024A wel een met planetaire set?

Quote:
Krik onder de voorste steunbalk of onder de bak zelf zetten en dan moet die steun toch wel op een manier bewegen zodat ie past toch?

Ja klopt, maar je ziet niks omdat hij zo laag is. En met een spiegeltje kun je het ook net niet zien. Ik heb hem ondertussen op de brug gerold en het met de versnellingsbak steun gedaan, hij zit weer vast


Quote:
Maar goed, als ie nu goed start met de massakabel is het ook prima.

Maar dat doet ie dus niet.

Zojuist heb ik even wat zitten proberen.
De accu zit achterin, en de kabel loopt in 3 stukken naar de startmotor toe.

Accu (M6) -> (M10) Noodstroomschakelaar (M10) -> Doorvoer schutbord (M10) -> (M10) startmotor (M8)

Als ik één of twee van deze 3 stukken overbrug, gaat hij nog steeds erg moeizaam rond, en zal dus niet starten. Alléén als ik een startkabel van de + van de accu direct naar de startmotor leg, parallel aan de hele andere kabel, dan gaat ie goed rond.

Lengte accu - noodstroom = 2,75m
Lengte noodstroom schutbord = 0,7m
Lengte schutbord - startmotor = 0,9m
Totaal 4,5 m

Dus zelfs met een kabel parallel van de accu naar het schutbord, waarmee ik 3,5m "dikker" uitvoer, gaat hij niet goed rond. Andersom, startmotor naar noodstroom schakelaar, ook niet.
Volgens mij duidt dit dus op een te dunne kabel

De vraag is nu, ga ik van 16mm2 naar 25mm2 of maar meteen 35mm2 voor de zekerheid?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote