View Single Post
  #79  
Old 13-09-2023, 12:54
TimBolhoeve TimBolhoeve is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2022
Posts: 15
Default

Ik heb hetzelfde probleem gehad met dat de auto afsloeg als die warm werd.
(1.8 JH, K-Jet)

Bij mij lag het aan de volgende dingen:
  • Warme motor: Ventilator sloeg niet aan (heb ik vervangen)
  • Warme motor: Koudstartregelaar bleef sproeien bij wamre motor (heb ik een handmatig schakelaar van gemaakt voor in bijv. de winter. zie 't als een soort choke)
  • Warme motor: CO2 schroef aftstellen
  • Koude & Warme motor: Stationair draai schroef afstellen (is niet alleen stationair, maar weet niet hoe dat ding heet)
  • Koude motor: Brandstofrelais nr.62 stuk (relais weggegooit, brug tussen de 2 contactpunten van het relais gestopt en een schaklaar aan verbonden)

Dit had allemaal tot gevolg dat de motor afsloeg bij een warme/hete motor. Wat ik namelijk gok is dat bij mij door de hitte de brandstof een andere ontbrandingstemperatuur kreeg, terwijl die al te rijk was aan brandstof door de koudstartsproeier (eigenlijk dus gewoon een 5de sproeier) waardoor de CO2 uitstoot anders werd en die zichzelf verzoop..

Dit is natuurlijk allemaal maar een gok, maar goed, na al dat te hebben vervangen werkt die van mij weer perfect.



----

Wat je ook nog eens kan doen is kijken of de injectoren goed werken, en of de bougies, die wel een vonk kunnen geven, ook een sterk genoege vonk geven bij warme motor.


Succes
Reply With Quote