View Single Post
  #1  
Old 20-02-2023, 12:34
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default Wie heeft er een 02A bak in een MK2?

Omdat wellicht niet iedereen mijn topic leest, stel ik mijn vraag even apart.

Ik ben, net als vele duizenden mensen voor mij, bezig met een 2 liter 9A motor incl 02A versnellingsbak in te bouwen in mijn 1986 Golf 2.

Afgelopen jaar heb ik de 9A motor ingebouwd, maar de 2Y bak gehouden, omdat het veranderen naar de 02A bak ook weer flink wat investeringen inhield.
Deze winter ben ik bezig met de ombouw naar 02A en schakelstangen.

Echter lukt het me niet om de motor er fatsoenlijk in te krijgen, of lees: zonder aanpassingen. Het probleem is dat de motor gedraaid in de auto komt, met de voorkant naar rechts toe. Hierdoor past de voorbalk niet meer, of natuurlijk de voorste baksteun op de steun van de voorbalk, net welke je los hebt.

Voorbalk past niet | bracket op steun past niet

Details:
Motor: 9A
Bak code: CDA 08 048 (blijkbaar is dit een "grote" bak en ook steviger)
Voorste motorsteun bracket: zowel 2Y als de G60 passat variant zitten teveel naar rechts

Nu heb ik begrepen dat bij de 02A bak de afstand tussen ingaande as en aandrijfasflenzen 10 mm groter is. Om te zorgen dat het diff op dezelfde plek in de auto blijft, is de motor naar voren geplaatst.
Vanuit hier gezien is het logisch dat de motor zich draait. Maar als ik de achterste motorsteun 10 mm verleng, komt het nog niet uit:



Hoe hebben anderen dit gedaan
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote