Thread: Schokkende TDI.
View Single Post
  #10  
Old 03-08-2010, 23:08
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Quote:
Originally Posted by FGizmoS
Sinds kort is er nog een probleem bijgekomen.
Ik had eens een platte batterij dus hebben de wagen in gang geduwd. Ik moest ongeveer 200km heen en 200km terug rijden. Aangezet, aangekomen en laten draaien en direct terug aangezet.
Toen ik thuis kwam de wagen afgezet en na een half uur terug willen aanzetten maar de baterij was dood(dacht ik)
Ik heb toen de nieuwe batterij gestoken en terug vertrokken +- 50km. Daar aangekomen de wagen stilgelegd en toen we daar wilden vertrekken alweer plat.
in gang duwen en weer naar huis. Daar stilgelegd om nog eens te proberen maar helemaal leeg.
Ik heb dan de batterij uit mijn caddy gehaald en de nieuwe van in de golf in de caddy gestoken om naar mijn garage te gaan en de alternator te vervangen. Waarschijnlijk uit gewoonte maar ik probeerde de caddy te starten en hij startte gewoon.
Aangekomen aan mijn garage en een andere alternator getest.
De wagen gestart met startkabels.
De batterij gaf toen 14.6volt op leeglooptoerental. Al ik de wagen toen had stilgelegd had ik nog 13.7 volt. Lijkt me meer dan genoeg om te starten. Maar als je start is het precies alsof de batterij plat is en krijg ik max 3.5volt.
Soms start hij wel gewoon maar meestal niet.
Iemand dit ook al meegemaakt?


Niet meegemaakt maar kijk voor de gekheid is ff je massa punt en de massa kabel van de batterij na.

Als deze soms slecht/goed contact geeft dan ga je de ene keer wel starten en de andere niet.

Als de batterij effectief plat is dan heb je ergens stroomverlies (radio ingebouwd, carkit,alarm,....?)

Voorderest ff geen ideetjes

Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote