View Single Post
  #23  
Old 17-01-2020, 11:34
gijs474's Avatar
gijs474 gijs474 is offline
Volksforum aandeelhouder Mk1 R32 BFH
 
Join Date: Mar 2015
Posts: 185
Default

De klauwen aan de voorzijde bleken inderdaad helemaal vast te zitten, maar gelukkig zonder roestpunten op de cilinders.


Wilde ook in eigen beheer weer kunnen stralen dus samen met mijn vader een zandstraalcabine gekocht in de zomer:



En dan beginnen!
















Daarna in de zincspray gezet en grijs gespoten samen met een revisiesetje.







Dragers en de rest van de onderdelen gestraald en gespoten














Was al begonnen met invetten voor montage op die laatste foto's.

Toen een aantal avonden besteed aan het schoonmaken van de wielkassen en eindelijk Dasty kunnen proberen na alle goede verhalen op het forum.





Jammer genoeg heb ik geen "Na" foto gemaakt zie ik nu. Het is wel schoon geworden, maar volgens mij heeft hij een keer een tectylbehandeling gehad in 19XX, wat leksporen heeft achtergelaten. Ziet er misschien niet heel mooi uit, maar heeft hem waarschijnlijk wel geholpen om de tijd te overleven.

Alles weer in elkaar gezet:












Remmerij weer ontlucht dus dat is allemaal klaar. (Hopelijk haalt hij nu een beter brandstofverbruik dan 1 op 5 :rolleyes

Ook begonnen aan het schoonmaken van voor naar achter, de voorbumper is nog netjes, maar na het schoonmaken en alle 25 lagen cockpitspray er af gehaald te hebben bleek hij toch wat aandacht nodig te hebben.







Dus mee aan de slag gegaan:



En in de dressing gezet: (hij glanst nog wel teveel en moet het hoekje nog heel iets beter in vorm krijgen)










De grille heb ik ook geprobeerd dezelfde behandeling te geven maar die bleef toch wat grijzig. Samen met koplampen die licht geoxideerd waren van binnen besloten om het allemaal nieuw origineel Volkswagen/Hella te kopen.

Ik ben nog wel op zoek naar een originele achterklep bakkersknecht. Zit nu tijdelijk een imitatie op.

Misschien niet helemaal puur voor de purist om de delen te vervangen ook al is het van Volkswagen, maar vind zelf dat hij er toch goed bij moet staan.
De originele delen die van de auto komen blijven gewoon bij de auto als iemand in de toekomst toch besluit dit te willen monteren.













Excuus voor het instagram filter

Alles schoongemaakt achter de grille en koplampen:















Dat was hem weer voor nu!
Binnenkort bezig met de distributieriem en wat onderhoud.
Reply With Quote