View Single Post
  #49  
Old 14-03-2022, 15:11
arnout99cc's Avatar
arnout99cc arnout99cc is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 192
Default

Zo we zijn weer een aantal weken verder en er is wel het eea gedaan.

Voor wat betreft demontage zijn we nu zover dat het voorruit en het dashboard er uit ligt. Ook rembekrachtiger en subframe met alle toebehoren is los.

De bout die afbrak zit er nog in, die ben ik al een paar dagen met wd40 aan het inspuiten.

Ook zijn de eerste zaagsnedes gemaakt in de chassispoot linksvoor én er is een lasapparaat aangeschaft, dus we kunnen aan de bak.....

Ruit eruithalen zonder te breken gaat best goed als je overal van de pvc buisjes tussenzet... Helaas had ik daarvoor al ienimienie druk gezet op het ruit, met barst als gevolg....
Op de achtergrond kijken de helden van die Ludolfs mee....



Subframe met alles er nog op kwam ook prima naar beneden:



Achter het dashboard was het flink ranzig en er zat/zit heel veel roest.






Daarna de slijptol er maar eens ingezet met het voorbeeld van rotbox metalworks op youtube:
(ik krijg de youtube film niet hier gepost met de BRACKET YOUTUBE /BRACKET)
rotbox metalworks youtube










Ik had dus enige tijd terug al een stiftslijper en carrosserieslijper gekocht. Deze aangesloten op mijn compressor, maar die compressor is toch niet zwaar genoeg. Ben nou aan het kijken of ik mijn geld terug kan krijgen van het gereedschap, op de website stonden de specs verkeerd zo lijkt het....

Dus dat is wel vervelend, ik heb nu geen kleine slijptools waarmee ik verder kan.

--------> Hebben jullie nog tips voor (goedkope) slijptools op 230V?
Reply With Quote