View Single Post
  #2318  
Old 24-01-2018, 22:26
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Nog even een kleine update voordat de motorupdates komen:

Omdat ik me een beetje verveelde omdat de motor er nog niet was, en de tank mij qua veiligheid nog niet geheel zinde, heb ik wat aanpassingen gedaan.

Dit is de oude situatie:





Ik wilde e.e.a. bij een ongeval of koprol (niet dat ik dat van plan ben ) wat veiliger maken. Daarom heb ik om de tank een brandschot van aluminium gemaakt, en een terugslagklep in de vulhals aan de tank gemaakt.

Ik had het brandschot opgemeten en in 3d gezet, daar een plaatuitslag van gemaakt en deze laten lasersnijden. Vervolgens ben ik met mijn eigen mini zetbankje in de weer gegaan:





Alle benodigde gaten er in gemaakt, gelast in de hoeken en brandvertragend afdichtschuim op de randen en voila:



Daarnaast de vulhals aangepast, ik heb hier een bruggetje in gelast.
In het gat van het bruggetje komt dan een bout met een veer die de ronde klep en viton rubber tegen de vulhals aan houdt. De veerkracht is zo gekozen dat deze open gaat als het gewicht van een beetje benzine door de vulslang er op komt te liggen, en dus de tank vult.
Mocht ik ondersteboven liggen en de vulslang is losgeschoten of er zit een gat in, dan houdt deze klep de benzine tegen, wat mij toch een stuk veilig lijkt





Bovendien heb ik de vulslang gewisseld voor een transparante, zodat ik ook bij het vullen kan zien of de tank vol is, en dus niet alsnog de hele vulslang vol benzine zit. Ook heb ik de vlotter aangepast voor een die wel werkt met de originele meter (leeg 240ohm - vol 33ohm)
Het brandschot nog even mat geschuurd en dan is het eindresultaat:








Al met al ietsje extra gewicht maar wel zo veilig leek me
Met de motor ben ik ook al lekker op weg dus die update zal snel volgen!
Reply With Quote