Thread: Schroefset
View Single Post
  #9  
Old 15-05-2015, 13:07
EA6N EA6N is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2015
Posts: 7
Default

Heb inderdaad niet op de bak gezeten met aandraaien, ga dit vanavond even doen als ik thuis ben.

Uitlijnen heb ik nog niet gedaan maar wordt waarschijnlijk morgen gedaan, maar eerst moet alles fatsoenlijk in elkaar/vast zitten voordat ik ga uitlijnen.

Maar maakt het veel uit dan als ik op de bak ga zitten? Want zo zwaar ben ik namelijk niet En als ik er op ga zitten gebeurd er ook niet echt veel



Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Weet niet hoe hoog je schroefset staat, Maar als die te hoog staat wil die nog wel eens helemaal uitslaan, wat ook getik of gebonk kan geven.

Let je wel even op dat je moet uitlijnen na het stellen? Elke cm die je veranderd geeft een afwijking in je sporing, zowel bij het stellen voor als achter. Heb je helemaal nog niet uitgelijnd zal het sowieso moeten. Vooraan vernaggel je de camber afstelling bij het vervangen van de schokdempers (let op dat je uitlijnboer dit wel doet, sommige vragen hier extra voor)

Het aandraaien van de topmoer moet je echt doen als je in de auto zit, anders krijg je hem niet vast. Tevens moet je echt 100% zeker zijn dat je alle andere moeren tot op de max hebt aangedraaid op moment, anders kan er speling tussen de onderdelen zitten, wat ook geluid geeft.

Ook als de onderste bout niet goed op moment staat of al op moment gezet is zonder dat de auto op zijn wielen stond, kan dat rare geluiden geven.
Reply With Quote