View Single Post
  #132  
Old 07-11-2012, 09:01
M1974 M1974 is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 548
Default

Quote:
Originally Posted by Rientjes
Volgens mij is het het eerlijkst dat een auto pas belastingvrij word na 25jaar belasting betaald te hebben in NL.(met eventueel een overgangs regeling met invoer van voor 2001 o.i.d.)
Zo was je een heleboel "profiteurs" er uit.
Dan heb je echt NL erfgoed
De meeste liefhebbers hebben toch meer met een origineel geleverde hollander.
Registreren als 2e auto net alsbij oldtimer verzekering.

Ik ben meer voorstander voor de leeftijdgrens voor belastingvrij optrekken naar 30 (zoals dat al gebeurt) of misschien wel naar 35 jaar met een overgangsregeling. Eventueel aangevuld met een regeling zoals de oldtimer als tweede auto.
Belasting betalen voor invoer zie ik niet zo zitten. Ik zou graag nog eens een T1 bus hebben of een oude 911 uit de beginjaren '70. Vind die maar eens als orgineel NL. waarschijnlijk wordt dat voor mij dus een import en ik ben niet van plan daar eerst 25 of 30 jaar mrb voor te betalen.
En daarbij orgineel NL is alleen wat waard als je hem orgineel laat. Veel liefhebbers customizen hun oldtimer. En dan is de afkomst eigenlijk niet zo belangrijk. Een goede harde basis of een rijke uitrusting is dan veel belangrijker.

Quote:
Als ik toch MRB moeten betalen ben ik bijna genoodzaakt om met mijn jetta diesel flink meer kilometers te gaan maken om hem enigzins rendabel te houden.
Dus milieu overwegingen ?
Als ik dan minimaal 11000 km zou gaan maken per jaar rijd ik nog steeds goedkoper als met een
Aygo( 2014 ook MRB plichig) ,aangezien een golf/jetta diesel maar 900 kg weegt.

Een liefhebbersauto hoeft toch niet rendabel te zijn? Als dat wel zo is ben je eigenlijk een scheefrijdende liefhebber.
Niet dat daar iets mis mee is. De regels laten het nu nog toe, dus waarom zou je het niet doen?
Reply With Quote