Thread: Jbm
View Single Post
  #57  
Old 15-05-2016, 15:31
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Hmm. Wat minder nieuws.. Ofja, leuke smoes om een 5 bak te monteren

Had de bakolie ververst gisteren. Er kwam 0.8L uit ipv 2.2L. Heb hem volledig afgevuld maar kan geen lekje ontdekken. (Gister naar Antwerpen gereden en terug= droge bak). Misschien dat deze ooit verkeerd is afgevuld De olie die er nog in zat zag er nog goed uit en heb nog met een magneet in de bak gevoeld. Niks schrikbarends.

Zodra ik wat heen en weer beweeg met het wiel hoor ik een raar geluidje weg komen bij het differentieel in de bak. Hetzelfde soort geluid dat tijdens het rijden ook hoorbaar is. Heb het vermoeden dat door het lage oliepeil het differentieel zijn beste tijd heeft gehad.

Moet zeggen dat het schakelen wel 3x beter geworden is nu met de juiste hoeveelheid bakolie erin. De 3 en de 4 waren eerst amper bereikbaar stilstaand. Nu schakelt de bak zowel koud als warm super zacht. Het geluid uit de bak lijkt ook iets minder te zijn geworden.

Ben dus langzamerhand op zoek naar een Golf 3 1.4 CEC bak of iets dergelijks. Zou zonde zijn als de boel straks kapot loopt door een slechte bak

Alle grote beurt dingen zijn ook al vervangen. Bougies waren helemaal op net als de rotor en verdeler. Alles achter het luchtfilter was nog brandschoon. De wagen is een stuk zuiniger geworden ook: Met de tankmeter op de helft zit ik nu al op 510 km. Dat gaat de goede kant op

Gister op terugweg van Antwerpen schoot de wagen 2x uit de 4. Verdenk de motorsteunen (De bak zelf ook wel hoor). kan het blok aardig heen en weer klapperen. De motorsteunen zijn natuurlijk wat poreus geworden na 26 jaar. Deze heb ik al besteld uit Duitsland samen met de distributieriem set en nog wat klein spul.

Mocht iemand nog een nette bak hebben liggen hoor ik het graag
Reply With Quote