View Single Post
  #1  
Old 04-02-2021, 09:57
VW_Sk8r's Avatar
VW_Sk8r VW_Sk8r is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 134
Default Project boodschappenauto


Na de afgelopen jaren mijn golf een beetje verwaarloost te hebben moet het er toch eens van komen. Een nieuw hart voor het trouwe beestje. Sinds ik er een T3 bus bij heb gekocht is echter 90% van mijn energie en centjes daar in gegaan. Begon met net camper interieurtje en dan setje stevige terreinbandjes oh en dan bedenkt dat kreng dat zij ook een andere motor wil. Wat de van wants the van gets, dus n tdi gekocht en over gehangen in de bus. K* klus is dat als je alles buiten moet doen haha.
Maar goed zo werd de golf steeds meer de boodschappenauto om de onderdelen te halen voor de bus. Op het moment ligt er een 1.8 RP blokje in, bevalt me prima alleen zuipt het inmiddels zoveel olie dat het niet langer kan en heeft het roest duiveltje de golf ook gevonden. Vorig jaar dus de beslissing genomen de golf van de weg te halen in afwachting van betere tijden. 2 projecten naast elkaar zag ik niet zitten.
Mijn plan was altijd om er een 2.0 8v in te hangen, niet te ingewikkeld doen, maar voor leuke prijzen lijken die donors haast niet meer te vinden. Aangezien de golf inmiddels al meer als n jaar stil staat en ik er toch niet aan ga beginnen voor ik een geschikte ruimte heb gevonden. Toch maar eens overwogen om voor een 1.8T project te gaan. Niet dat die voor het oprapen liggen maar goed.
Het plan is om een donor te kopen en daar in te rijden tot ik er aan toe ben om de motor om te hangen. Hopelijk zijn dan eventuele problemen met het blok ook al aan het licht gekomen. Als iemand nog tips heeft voor het kopen van een donor of wat heeft staan hoor ik het graag.
__________________
T3 Syncro 1.9tdi 1990
Golf 2 1.8 GT 1991

T3 Westfalia 1.9 TD 1988 (sold)
Golf 2 1.6 D 1988 (RIP)
Reply With Quote