View Single Post
  #7  
Old 11-03-2022, 08:52
86C's Avatar
86C 86C is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 597
Send a message via ICQ to 86C
Default

Quote:
Originally Posted by 86C
Hallo allemaal,
Ik heb sinds van de week een vergelijkbaar probleem met de ABS op mijn G60.
Bij starten niets aan de hand. Zodra ik ga rijden en accelereer bij deel- of vollast, gaat de auto ineens enorm schokken of inhouden, reageert niet meer op het gaspedaal en het ABS lampje gaat dan aan en blijft aan. Lijkt wel of de ABS (schokkend en stotend) ingrijpt. Door koppeling in te trappen en opnieuw voorzichtig op laat komen verdwijnt dit tijdelijk, maar bij intrappen van gas komt dit weer terug. Er valt dus niet mee te rijden want levert gevaarlijk rijgedrag op.
Als ik de auto op contact zet en de knippercodes uitlees, kom ik op 4444, dus er wordt geen storing gevonden.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt en weet waar ik moet gaan zoeken? Ik heb geen ervaring met het werken aan de ABS dus weet ook niet of ik het in de wielsensors moet zoeken of in de ABS-module of mogelijk nog ergens anders.


Gisteren hier nu even kort naar gekeken. Het inhouden/schokken lijkt meer op een niet lekker werkende ontsteking. Recent heb ik nieuwe bougies gestoken. Volgens mij wel de juiste: bosch w6dp0. Ik weet het niet meer zeker maar volgens mij zijn de problemen ongeveer begonnen na vervangen van de bougies. Ik krijg toch een vermoeden dat de storing hier verband mee houd. Maar wat ik niet snap is waarom het ABS lampje aan schiet zodra de auto inhoud. Is er een verband te leggen tussen beide zaken?

Edit: zojuist de gloednieuwe bougies eruit gedraaid, deze waren zwart. Te rijk mengsel dus. Bij gasgeven ploft ie ook een beetje uit de uitlaat. Ik wou maar eens beginnen met de rotor, verdelerkap en blauwe temp sensor. Hebben jullie verder nog ideeën?
Reply With Quote