View Single Post
  #141  
Old 20-09-2012, 23:38
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,494
Default

Tekst gekopieerd van forumlid Mulder123
-

Specificaties Volkswagen Golf SC
De Volkswagen Golf SC was in het voorjaar (april-juni) van 1981 leverbaar met de 1.1 (37 kW, 50 pk) en 1.5 (51 kW, 70 pk) motor. In tegenstelling tot Duitsland, waar de Golf SC in de kleuren Alpinweiss, Lidogrün, Samtorange en Regattablauw metallic werd geleverd, werd de Golf SC in Nederland uitsluitend in de kleur Cosmos metallic geleverd.

De volgende folder heb ik, maar verkeert in een erg slechte staat. Met de toepassing van fotoshop kan ik nog het volgende van de originele Golf SC-folder maken:





Wanneer iemand weet waar ik een dergelijke folder in goede staat kan overnemen: ik houd mij aanbevolen!

De Golf SC onderscheidt zich ten opzichte van de 'basis' Golf met:
- oranje sierlijsten op de taillelijn (gevat in rubber)
- oranje Volkswagen-embleem in de grille
- oranje SC-aanduiding op de achterklep
- Cosmos metallic lak
- sportieve 'Rally Pepita' bekleding (zwart-wit geblokt)
- hoofdsteunen op de voorstoelen (in hoogte verstelbaar)
- golfbal schakelpookknop (als GTI)
- zwarte GTI-vloerbedekking
- brede banden 175/70SR13 (i.p.v. standaard 155SR13 banden) met 5,5J stalen velgen (voor 1.1) of 5J stalen velgen (voor 1.5)
- achterruitenwisser met sproeier
- dashboard van L- en LS-uitvoering (dashboardkastje met klep, verlichte schakelaars voor verwarming en ventilatie, dagteller, analoog klokje (voor 1.1) of toerenteller met digitaal klokje (voor 1.5))
- bekleed stuurwiel
- middenconsole
- ruitenwissers vóór met intervalschakelaar
- van binnenuit verstelbare buitenspiegel
- deurcontactschakelaar interieurverlichting voor bestuurdersportier én passagiersportier
- wielkasten naast de achterbank bekleed

De nieuwprijzen van deze Golf:
Volkswagen Golf SC 1.1 3 deurs: F 16467
Volkswagen Golf SC 1.1 5 deurs: F 17363
Volkswagen Golf SC 1.5 3 deurs: F 17883
Volkswagen Golf SC 1.5 5 deurs: F 18779
prijs inclusief Cosmos metallic lak
kosten rijklaar maken: F 325












In mijn jeugd hadden mijn ouders een Golf SC; in 1981 nieuw gekocht en in 1984 weer ingeruild. Het gaat om de Golf SC met het kenteken HB-23-DK, waarvan ik helaas nog één (slechte) foto heb:



Is er iemand die weet hoe het verder is gegaan met 'onze' Golf SC? Volgens de websites van RDW en VWE is de HB-23-DK al geruime tijd van de Nederlandse weg verdwenen.....
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year
- Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project.
- Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven
Reply With Quote