View Single Post
  #1  
Old 16-05-2012, 09:05
Maarteno's Avatar
Maarteno Maarteno is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 321
Default Ineens slecht stationair lopen, loopt verder goed

Hoi,


Golf II
Bouwjaar: 1991
Motor: 1.8 GU
KM: 151.113


Sinds gisteren heb ik een raar probleem met mijn golf. Gisterenavond naar een vriend gereden. Later die avond reed ik weer terug. Hij startte en liep gewoon zoals ik gewend ben.
Mijn vriendin bij haar thuis afgezet. Nog steeds alles normaal. Bijna bij mij thuis rem ik bij een kruising en trap de koppeling in.
Tot mijn verbazing zie ik dat hij stationair niet lekker liep (rond 500- 750rpm)
Verder liep de auto gewoon normaal als ik maar niet onder de 1000 rpm kwam.

Thuis even laten staan en na een half uur de auto weer gestart. Hij liep alweer beter dus ik heb hem weer uitgezet en ben naar bed gegaan.

Vanochtend heb ik hem weer gestart. Op het eerste gezicht lijkt er niets aan de hand. De auto loopt wat hoog stationair maar verder netjes.
Na een minuut begint het gezeur weer. Toch een stuk gaan rijden en tijdens het rijden loopt hij goed.
Als ik hem stationair in de versnelling laat lopen en ik trap de koppeling in valt hij bijna stil.

De carburateur is zon 9000 kilometer geleden (bij kmstand 142.041) compleet gereviseerd.
- Accelatiepomp vervangen
- alle slangetjes en potjes nieuw
- nieuwe voetpakking

Heb zelf gecontroleerd of hij valse lucht trekt en dat lijkt hij niet te doen. Het valt me op dat de motor zichzelf wel aan de gang houdt en blijft lopen.


Ik vind het zo klote dat dit gebeurd van de ene op de andere dag dat ik maar eens informatie ben gaan zoeken over Weber vervanging. Ook heb ik al een nieuwe 2-traps weber ter vervanging van de huidige Pierburg .


Zou iemand mij dus:
- kunnen helpen met het oplossen van het niet normaal stationair lopen?
- meer informatie kunnen geven over Pierburg ---> Weber (en dan met name montage, wat er aangepast dient te worden, hoe de choke dan geregeld moet worden)


Alvast bedankt,

Maarten
Reply With Quote