View Single Post
  #212  
Old 16-04-2023, 19:47
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

@Ironvw thanks!

Vandaag besloten de Polo terug de brug op te zwieren om de komende dagen een paar dingen even aan te pakken

Allereerst de afgebroken tapeinden van het spruitstuk, maar om hier goed bij te kunnen met de boor, linkse tap etc. moet het front eraf. Rotwerk maar ik doe dat liever als de Cilinderkop ruïneren.
















Helaas zijn ze vrij diep in de cilinderkop afgebroken maar we gaan het gewoon proberen. mijn plan is om ff met een centerpons een puntje in de schroefdraad te slaan, daarna een gaatje boren en dan met een linkse tap proberen ze eruit te krijgen.

Nu valt de auto ook regelmatig wanneer warm uit als ik terug naar stationair toerental ga wanneer ik voor een stoplicht stil kom te staan. Ik heb al alle voor de hand liggende dingen gecheckt en het enige wat nu nog overblijft is dat de timing niet helemaal goed staat of het gasklephuis is kapot (schijnt nog wel eens voor te komen)

maar om de timing te checken moet de witte dop op de versnellingsbak eruit, en die kreeg ik natuurlijk met geen mogelijkheid los, en ik kon er ook amper bij. nu heb ik dus iets meer ruimte alleen moet ik nog een stuk gereedschap vinden of verzinnen om hem los te krijgen




Ik kwam er vandaag ook achter dat de kleppendeksel pakking lekt, eigenlijk rondom zowat.. terwijl die net nieuw is. maar goed dat zijn de kosten gelukkig niet.

Carterpan lekt ook al een tijdje voor de 3e keer dus daar kan ik nu tenminste even een keer goed bij, ik gebruik de Dirko van Elring en die zou precies goed moeten zijn maarja. misschien heb ik het de laatste keer toch niet helemaal goed ontvet of er te weinig op gedaan.










en tot slot raakt de Stabilisatorstang om een of andere reden de carrosserie. Ik dacht eerst dat het kwam omdat hij verlaagd is maar misschien heb ik hem ondersteboven gemonteerd (als dat uberhaupt gaat) of is er bij een GTI of 16V polo iets net wat anders als bij de 1.0.





__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote