View Single Post
  #1  
Old 06-04-2014, 17:30
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default volgende auto - e46 of seat leon

Langzaamaan ben ik me aan het orienteren op een volgende auto.
Op dit moment heb ik twee kanshebbers in gedachte:

Seat Leon Topsport TDI

of

BMW 3-serie 330D of 330CD.

Qua bouwjaren denk ik ergens tussen 2001 en 2004 wel wat te vinden naar mijn smaak. Ik heb mezelf voorgenomen om nooit meer basismodellen te kopen van auto's, maar alleen de wat apartere uitvoeringen.

Ik verwacht zo'n 30.000 km te gaan rijden per jaar, en vaak bij bedrijven langs te gaan. De auto moet dus top op zekere hoogte representatief zijn. De seat leon zit wat dat betreft net op de grens. Een dikke spoiler mag er in ieder geval niet op zitten.

Standkachel en airco zijn wel weer gewenst, evenals een laag verbruik. Om met mijn budget voldoende keuze te houden, zal ik hogere km'standen niet per definitie weren.
De vraag is nu natuurlijk wat de meest voordelige keuze is. Puur financieel gezien zal het de Seat zijn. Van de BMW verwacht ik weer wat meer comfort, wat ook wel wat waard is als je veel rijdt. Ik rijd nu in een golfje 2 diesel, dus ik kan qua comfort wel een flinke stap maken

Graag jullie waardevolle tips, adviezen en ervaringen met deze auto's en eventuele mankementen van deze motor bij hogere km-standen.
Reply With Quote