Thread: Vette kevers
View Single Post
  #718  
Old 13-06-2017, 09:49
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Quote:
Originally Posted by Yanick
Net ding, coole kleur!

Vanwaar de keus voor motorbanden uiteindelijk? Kan me voorstellen dat deze niet zo goed om zullen gaan met dwarskrachten tijdens het sturen, krachtenspel in een bocht is bij een motorfiets toch flink anders.

Geen kritiek overigens, enkel nieuwsgierigheid!


Met een normale auto zou ik misschien ook niet voor deze band kiezen, maar een kever op deze hoogte is toch al geen auto met de beste kwaliteiten als het gaat om bochten nemen. En de ik denk dat ik eerder van de stoel af rol dan dat de banden problemen gaan geven. Maar hoe dan ook de snelheden waarmee ik bochten mee neem ben ik niet bang voor wat de band doet.

In het verkeer merk ik er in elk geval helemaal niets van dat er deze banden op zitten.

De reden dat ik deze koos is een dubbele, ik wou zo smal mogelijk om lager te kunnen zonder aanloop problemen. Daarom kwam ik op 125/70 uit. Maar als autoband is die alleen leverbaar met een snelheid index van 130km/h, gezien de band die snelheid nu al haalt met de standaard 1200 die nu nog in de kever ligt vond ik dat niet zon prettig idee zeker omdat er echt wel een keer wat meer vermogen in gaat komen. Deze band is goed tot 190km/h en isndusbin det opzicht veiliger.

Als laatste wou ik zeggen dat ik niet de eerste ben op deze banden, er rijd in de regio den Haag een Engelsman met een paarsige volksrod die ook motorfiets banden heeft en er al een lange tijd op rond rijd zonder problemen
Reply With Quote