View Single Post
  #74  
Old 06-01-2022, 14:53
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Nou, ondertussen staat ie weer op de brug en is de motor er onder uit. Ik wil een moer in het laatste stuk van het spruitstuk lassen zodat de lambdasonde op de beste plek zit (zit nu op cilinder 1 en 3 in de 2-1 pijp).
Die uitlaat kreeg ik er sowieso niet onderuit zonder het blok te laten zakken; ofwel eruit halen.

Van de week ben ik ook nog bezig geweest met de accu kabel verdikken naar 35mm2. De elektricien in de straat heeft een tang die daar kabelogen voor kan knijpen dus dat is mooi klaar. Getest, en: weer niet rondgaan
Eerder had ik al 2 ogen aan de complete 5 meter kabel laten knijpen (voor ik hem in stukken heb geknipt). Toen ging het wél. Nu klikt de startmotor en wil hij niet verder rond. Ik heb dit al eerder gehad toen ik de motor net ingebouwd had. Zelfs het wisselen van startmotor (3x) hielp toen niet. De startmotor zegt "klik" en trekt wel stroom, maar doet verder niks. Alsof hij verkeerd staat ofzo, vlak voor de compressie misschien?
Zelfs met de accu direct op de startmotor wil hij niet rond(!)
En ook is me opgevallen dat juist alle contact(schroef)punten van de kabel warm werden....

Nu heb ik ook mijn 02A versnellingsbak opgehaald. Na flink schrobben in de wasbox met motor ontvetter toch enigszins schoon gekregen, maar uiteindelijk thuis met 3 bussen remmenreiniger ging het er veel beter af
Op deze bak past de startmotor die ik had aangeschaft wel in.
Maar meteen viel me dus op dat de voorste motorsteun waarschijnlijk niet dezelfde montagepunten heeft...

-> Heb ik voor de 02A ook een andere voorste motorsteun nodig?
-> En de snelheidsmeter kabel, die is ook anders? Hoe krijg ik die passend op mijn Golf 2 dashboard?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote