View Single Post
  #15  
Old 15-03-2022, 19:05
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 843
Default

Quote:
Originally Posted by PaulV
Of het kwaad kan voor de techniek weet ik niet, de motor kan wel mindr goed zijn uitlaat gassen kwijt. Maar ja als je er mee gaat rijden haal je dat ding er toch gewoon uit....

Tijdje geleden had er iemand in mijn ander topic gereageerd dat een glader wel van een beetje tegendruk houdt. Maar weet niet of dat het zo is, wil geen brokken door dit ding. Voor de keuring zal het wel gaan omdat je niet volgas geeft. Maar zou leuk zijn als je het toch een keer kan gebruiken als je eens iets minder sound wilt, zal niet veel voorkomen maar toch.


Quote:
Originally Posted by steven16v
Waarom plaats je niet 'gewoon' even een standaard uitlaat en middendemper. Ik zou geen risico's lopen als je je golf wil laten omkeuren bij het RDW.

Zelf de db's meten is vrij lastig denk ik. Wordt gedaan met geijkte decibel meters en ook onder een bepaalde hoek en afstand van de auto.

Een andere uitlaat heb ik niet, en om dit maar even aan te schaffen voor de keuring is dat wel prijzig.

Ondertussen heb ik wel info vergaard over hoe het komt dat die g60 motoren zo veel geluid produceren. En zal vooral komen door die powersprint eind dempers, die zijn klein en die lange eindtijd op de achterste demper zou voor veel resonantie zorgen. Je ziet wel een paar YT filmpjes van golf 1 g60 die bijna geen geluid maken. Maar die hebben allemaal een veel grotere einddemper met kleine rechte pijp een remus ofzo. Is ook niet mooi natuurlijk(naar mijn mening)
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82ยด
Reply With Quote