View Single Post
  #183  
Old 06-08-2022, 08:53
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Quote:
Originally Posted by Scully
Qua koeling precies dit. Het gaat om het drukverschil. Hoge druk ervoor, lage druk er achter. Dus idd ducting ervoor, zodat de koellucht er niet omheen kan, en er achter moet de lucht zo makkelijk mogelijk wegstromen. Idealiter met ducting naar een lagedruk punt op de motorkap, maar dat is qua ruimte niet mogelijk. Wat ik op de Clio had, en Rene ook op de Golf zijn bonnet vents, die de hoge druk onder de motorkap aflaten, en dus in theorie wat meer drukverschil creëeren. Het is wel belangrijk waar je ze plaatst, vlak voor de voorruit is weer een hogedrukgebied bijvoorbeeld.


Bedankt voor de info. Ducting aan de voorkant ben ik mee bezig, zoals ik al zei. Achter de radiator kun je al nergens bij, helaas, daar is inderdaad geen ruimte.

Quote:
Originally Posted by René
Voordat je allemaal wijzigingen en upgrades gaat doen aan je kvs systeem, zou ik eerst zorgen voor een oliekoeler...bij voorkeur eentje die vol in de rijwind hangt.

Olietemperatuur heeft heel veel invloed op je kvs temp toen ik mijn kentekenplaat voor de oliekoeler weghaalt, zag ik meteen verschil. De olietemperatuur daalde behoorlijk en ook het kvs ging ook meteen mee omlaag van 110C naar 90C


Kijk dat is nuttige info, bedankt!
Toch maar gaan investeren in de rest om de oliekoeler weer terug te plaatsen (derde keer pas )
Ik kan trouwens ook de thermostaat er uit halen. Die remt de flow alleen maar af.


Hier nog een stukje uit de derde sessie:


https://youtu.be/6gJZOLAefUk
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote