View Single Post
  #2536  
Old 14-08-2019, 22:44
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Quote:
Originally Posted by Hight
ff rustig in t dorp he

gefeliciteerd Frank!

Haha dat gaat niet in die golf
Thanks!

Quote:
Originally Posted by ThomVw
Gruwelijk gaaf Frank! Gefeliciteerd.
Heb hier zo vaak gekeken en dan was het, 'die testbank doet het nog niet'

Heel dik, wat een doorzettingsvermogen ook.
Geniet er van, lekker rijden joh!!

Hoop hem ooit in het echt te kunnen bewonderen.

Thanks! dat genieten lukt heel goed!



Tussen de luiers door gelukkig nog wat tijd kunnen vinden om aan te golf te sleutelen!

Omdat ik nu wel eens het circuit op wilde met de golf moest er nog wat gebeuren aan het aanzuiggeluid.

De geluidsrestricties worden helaas steeds strenger op circuits, vooral voor de avondsessies.

Voorbeeld van de limieten voor Zandvoort:
9:00 - 17:00: 95dB
17:00 - 19:00: 92dB
19:00 - 21:30: 89dB

Om de golf iets stiller te krijgen heb ik besloten om in plaats van het filter direct om de kelken, een airbox te plaatsen, dit zou zon 6dB moeten schelen. Hoe het was:




In verband met de beperkte ruimte die er beschikbaar is, vooral in de hoogte naar de motorkap toe was het nog een uitdaging een passende airbox te vinden. Uiteindelijk gekozen voor een Silverstone airbox van Reverie. Deze zou onder de motorkap moeten passen, heeft voldoende ruimte tussen de inlaatkelken en de airbox, en je kan er direct een filter in plaatsen.


Het meeste werk zat er in om alle gaten netjes in de basisplaat te krijgen, als je goed kijkt zie je dat de kelken in de hoogte niet in het midden van de plaat zitten, waardoor de airbox hoger komt te zitten:



Dit was helaas nodig omdat je anders de bevestigingsboutjes van de airbox niet kan plaatsen ivm de feulrail:



Dit houdt echter in dat de airbox eigenlijk niet onder de motorkap past..



Met een stukje foamtape ertussen gaat de motorkap er echter wel net op, al wordt deze dan wel ietsje omhoog geduwd, gelukkig is het licht en flexibel fiberglass..

Gelukkig is er wel een oplossing voor, Reverie heeft ook een verdiepte basisplaat, hierdoor kan het geheel wat lager gemonteerd worden en passen de boutjes ook nog, dus die ondertussen maar besteld:




momenteel zit het er dus nog op met de niet verdiepte basisplaat en ziet het er zo uit, niet verkeerd al zeg ik het zelf :



Ik weet alleen nog niet zo goed wat met de inlaatslang te doen. Ik heb aan die zijde geen open gat naar de grill toe, de radiateur zit er voor.
Ik heb m momenteel naar beneden gericht maar ben wat bang voor vuil en of water op deze manier. Een gat in het zijscherm of motorkap zie ik niet echt zitten...




Ik heb door tijdsgebrek de golf nog niet eens kunnen starten nu de airbox er op zit, dus weet nog niet eens hoe die nu klinkt..

Maar voor nu vind ik het iig goed genoeg en kunnen we het circuit op!
Morgen (Donderdag) gaan we naar een avondsessie vrij rijden op Zandvoort om de golf eens echt uit te kunnen laten!

verslag volgt uiteraard
Reply With Quote