View Single Post
  #130  
Old 08-01-2019, 09:09
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Bedankt voor de positieve reacties over wat het laswerk betreft

Plaatwerk lassen is iets wat je vooral heel veel moet gaan doen om het te leren. Het gevoel voor het lassen moet je in je hebben, maar voor het lassen van het plaatwerk moet je ook vooral veel ervaring hebben om goed aan te kunnen voelen wat het materiaal zal gaan doen met de warmte enz.

Er zijn veel mensen die zich goed kunnen redden en het lassen hebben geleerd als hobby en heb ik alle waardering voor. Het is natuurlijk niet eerlijk om dit te vergelijken met iemand die hier veel meer ervaring mee heeft plus het verschil in budget voor het kopen van een lasapparaat enz.

Ik ben nu bijna 43 Jaar oud en begon met plaatwerk lassen op de zaterdagen, vakanties en 2 avonden in de week vanaf mijn 13e jaar en ben dit altijd blijven doen in mijn vrije tijd tot dat ik voor 11 Jaar geleden voor mijzelf ben begonnen en sinds dien full time (6-Dagen in de week) niks anders doe dan het werken aan de auto's.

Sinds een jaar doe ik ook de bedrading zelf omdat ik dit perse zelf wilde kunnen en steeds niet tevreden was over het werk zoals deze werd afgeleverd. Als je leergierig bent is er heel veel te leren in autoland en ook ik leer er elke week nog nieuwe dingen bij en is juist waarom ik verder wilde gaan in het werk wat ik nu doe en nog heel lang hoop te blijven kunnen doen.

Het is dan ook een bewuste keuze om als bedrijf klein te blijven omdat ik zelf het werk wil kunnen blijven doen ipv de hele dag te bellen en te mailen om het personeel aan het werk te kunnen houden. Wel heb ik 3 zoons die mij graag helpen, dat wel
Reply With Quote