View Single Post
  #211  
Old 23-12-2022, 11:14
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Van iemand in Engeland gezien dat hij een Honda Civic radiator heeft geplaatst.
Een volledig aluminium radiator met 3 rijen, bij hem koelt hij goed. De radiator is smal, waardoor hij niet voor de airbox komt, wat alleen maar voordelen heeft qua temperatuurhuishouding.

De radiator begin van de week besteld en gisteren kwam hij binnen. Omdat de motor er uit ligt, kan ik mooi overal bij. Ik heb de voorbalk en keienvanger gemonteerd. De slotplaat niet, want de radiator pas toch niet lekker naar mijn mening.
Hoewel de totale hoogte in de advertentie 42cm beschreef en dit overeenkomt met de hoogte van de radiator, zit er toch nog een paar cm bij op voor de vuldop. Die cms maken het echter heel krap, want de vuldop moet ook onder de motorkap uitkomen natuurlijk.

De groene touwtjes stellen de slotplaat voor.



De radiator zit nu erg diep:



Héél diep:




Zo diep dus, dat de onderste aansluiting achter de radiatorbalk valt. Dit is uit te slijpen en ik heb al bedacht hoe ik het dan weer stevig kan maken, maar ideaal is het niet helaas. Uiteindelijk is die balk geen dragend deel, enkel voor de radiatormontage, toch?

Ook kwam ik per toeval nog iets tegen; de voorste baksteun verschilt van een 2Y en een 02A: de hoek naar de motorsteun is anders:




Moet ik dan toch een Golf 3 motorsteun hebben?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote