View Single Post
  #17  
Old 01-08-2022, 23:16
Bote's Avatar
Bote Bote is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 106
Default

Klopt toerental kabel zit op de bobine. Kabel ECU transistor komt zo’n 9v op te staan. Dan ga ik er vanuit dat die zoals je eerder noemde de injectie in gang zet.

Ik heb de motor kabelboom uitgewisseld geen verschil. Nog een keer getest met 2 andere transistors 2 andere ontstekings 2 andere bobines geen verschil.

Vandaag een nieuwe test opstelling gemaakt namelijk de bougies los uit het blok individueel op de massa aangesloten testlampjes tussen bougie en kabel. Nou vonkt perfect lampjes knipperen perfect!! Bougies weer in het blok gedraaid extra massa punt gemaakt op het blok en bougie 2 vonkt niet meer. Bougie gat goed schoon gemaakt geen verschil bougie 2 zelf extra massa kabel aangesloten maar gaat niet vonken. Div bougies gebruikt geen verschil. Ik kan de connectie ECU transistor nog even onderbreken om zeker te zijn dat de ECU zich der niet mee bemoeit. Uiteraard is de injector rail uitgeschakeld dus die kan de vonk niet smoren. Wat zou nog meer de vonk kunnen smoren? Persoonlijk vermoed ik dat er een spook in de bekabeling zit…..
Reply With Quote