View Single Post
  #15  
Old 18-09-2017, 14:03
Ceefman Ceefman is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2016
Posts: 15
Default

Door omstandigheden laatste tijd niet veel kunnen doen maar sinds een paar weken zijn we weer volop aan de gang.

Vandaar maar eens een uitgebreide foto update

Bitumen verwijderd van bodemplaat






Paravan ontdaan van bodyschutz en ook daar, net zoals bij veel andere plekken, roestvorming eronder.









Slotdrager was slecht en deze door een imitatie vervangen. Hoe vaker ik er echter naar keek hoe meer me het tegen begon te staan en besloten 'm er weer uit te gaan halen. Heb inmiddels een originele die er nog in gaat komen. Foto is nog met imitatie slotdrager.







Wielloopranden aan beide zijden moeten ook vervangen worden. Links eerst binnenrand erin gelast en deze vertint. Helaas moet daardoor buitenrand nog iets verder uitgezaagd worden om niet binnen- en buitenscherm aan elkaar te lassen waar we het niet willen.







Aan de linker zijde het toch iets anders aangepakt, mede door een oude schade die naar voren kwam tijdens het kaal maken. Hier buiten- en binnenrand wat verder weggehaald en eerst de nieuwe buitenrand erin gelast. Na het afwerken ervan ook deze vertint. Het is nog niet helemaal naar m'n zin maar dat komt goed.







Nieuwe buitenrand er inmiddels in



Voorstrijken t.b.v. hechting



vertinnen



afwerken



en het voorlopige eindresultaat



Dorpels hebben ook nog wat werk nodig. De tussenstand tot nu toe.
Rechts












Links (is beter dan rechts)



Tot slot de reservewielbak. Hier een stuk uitgeslepen en van een andere bak de voorzijde gebruikt. Dit ging precies aangezien voor- en achterzijde gespiegeld zijn.










Parallel aan het laswerk toch ook al de eerste delen laten poedercoaten.
In de zinkhoudende poeder aan de kabelbaan



En het eindresultaat (Had e.e.a. dubbel dus dit maar meteen mee laten coaten)









Zo dat was het voor wat betreft de grote update. In het vervolg de updates toch maar kleiner houden want er gaat toch best veel tijd in zitten.

Opmerkingen en/of tips n.a.v. bovenstaande? Deze hoor ik graag aangezien ik geen expert ben in het restaureren van een Golf 1.
Reply With Quote