View Single Post
  #1  
Old 04-10-2011, 20:09
M v D's Avatar
M v D M v D is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 440
Default Schroefset onder 32B

Aangezien er wel vaker medeforummers hier posten over het verlagen van oude Passats en Audi80's leek het mij ook wel leuk hierover een topic te starten.
Ik ben dus gestart met project nr. 294 :P rondom mijn Passat 32B: Het verlagen van de auto dmv. een schroefset waarbij ik schroefdraad met wartels, veren en dempers op de voorste veerpoten moet laten maken.
Het verlagen van een 32B dmv. een schroefset is niet zo eenvoudig, daar de voorste veerpoten één geheel vormen met de fussee en de stuurarm. (Zeg maar de grote broer van het Polo2/3 onderstel) Er is dus ook geen schroefset in de handel voor verkrijgbaar. (helaassss..)
Vandaar dat ik dacht: Ik ga er verslag van doen.

Wat zijn de plannen?

*Losse, andere voorpoten demonteren en opsturen naar de H&R Gewindefahrwerk-afdeling in Duitsland.
*Wielkasten opnieuw in de lak zetten nadat ze ontdaan zijn van roest en oneffenheden.
*Draagarmen etc. opknappen.
*En dan, als ik alles terug heb van H&R incl. de schokbrekers voor de achterzijde, alles hopelijk naar volle tevredenheid weer monteren!

Zo staat mijn auto er nu bij op 100% originele hoogte:



Dit is een beetje een idee van hoe ik het in gedachten heb, hehe, alleen of mijn portomonee ook groot genoeg is voor die velgen... ?:P



Vanmiddag de eerste stap gezet. 2 voorpoten gekocht die er dus aan moeten geloven. Het huidige onderstel laat ik mooi intakt en berg ik op, zodat ik te alle tijde alles weer naar de originele uitvoering kan terugbouwen. Wel zo belangijk mijnsinziens.



Nou, tot zover eerst, zodra ik weer wat nieuws heb, verfris ik het hier weer. Reacties , tips en ideeen zijn altijd welkom natuurlijk!
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD
Reply With Quote