View Single Post
  #176  
Old 06-04-2012, 21:22
lowghia's Avatar
lowghia lowghia is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 765
Default

Na lange stilte is het nu tijd voor een grote update

De karmann heeft een dinitrol behandeling gehad

eerste foto is de voorste wielkast, de ronde vorm is de koplamp-pot
De tweede is van de bodemplaat..
(foto's zijn snel gemaakt met een mobieltje)







Deze nos blaupunkt autoradio type wolfsburg uit 1970 maakte bij het testen sluiting wat eerst wel een schrik was maar zo heb ik me laten vertellen dat het wel vaker voorkomt dat door de ouderdom de "potten" kunnen gaan lekken dus heb ik laten maken ergens in Zeeland en werkt nu weer prima.

Omdat ik toch nog een vrij groot stuk leer van de bekleding overhad, hebben we de kinderstoel voor mijn zoon ook maar gelijk mee bekleed..



Het dakrekje is inmiddels ook klaar, ik heb bij verschillende firma's gevraagt of ze ook de klemmen los konden leveren maar helaas...nu kwam ik bij toeval een vrouw tegen die een orgineel vw dakrek op haar kever had en heb haar het probleem uitgelegt en gevraagt of ze het erg vond als ik een keer langs mocht komen om van die klemmen foto's te maken en het een en ander op te meten wat ze gelukkig geen probleem vond






Vandaag was de grote dag !! afspraak om 7:45 uur bij het RDW
Gister alles al klaar gezet voor vertrek, auto op de kar laatste puntjes nog even controleren, papieren klaar leggen nog zenuwachtig rondjes lopen door huis en maar vroeg naar bed met het gevolg dat ik vandaag twee uren voor de wekker al aan de koffie zat

De karmann mocht gelukkig vrij vroeg al naar binnen om een beetje warm te worden waarbij de karmann veel bekijks trok en zowat iedereen even stiekem in de karmann gluurde

Gelukkig slaagde de karmann met vlag en wimpel en met de complimenten van de keurmeester stonden we na een uur weer buiten!!

Nu is het wachten op het kenteken en dan kan ik de platen laten maken en de karmann laten taxeren voor de verzekering.

En dan eindelijk rijden met dat ding!

Groet Johan.
__________________
"karmann ghia, a poor man's porsche"

Karmann ghia club Nederland
Reply With Quote