View Single Post
  #1  
Old 01-06-2020, 20:13
brolli21 brolli21 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2020
Posts: 17
Default Sander(brolli21)

Ik dacht,laat ik me hier maar eens even netjes voorstellen,dus,here goes.
Ik ben Sander de Jongh,33 jaar oud,wonend ik Obdam en in het dagelijks leven ben ik APK keurmeester/Eerste monteur bij een Universeel garage.
Mijn huidige auto collectie is vrij divers
Nummer 1 is een Alfa 75,inmiddels 12 jaar in bezit,compleet standaard gekocht,nu niet zo standaard meer
Eigenlijk van daily driver compleet omgebouwd naar straatlegale raceauto.



Daarnaast heb ik inmiddels al weer ruim 3 jaar een Audi A4 Avant.
Beetje zelfde verhaal,ook standaard gekocht,nu niet zo standaard meer.
Alleen in dit geval geen raceauto,maar daily driver voor meetings/shows



En dat brengt me bij mn nieuwste project/toekomstige winterauto.
Ik was eigenlijk op zoek naar een Mk2,puur om de auto na de winter lekker in het kwarttarief te kunnen gooien en er een cheapo reservewagentje bij te hebben.
Tijdens een beetje browsen op facebook marketplace kwam ik echter een Mk3 tegen welke al in '98 geimporteerd is uit Canada,een in mexico gebouwde US versie dus.
De auto stond voor een aardige prijs te koop,en na een afspraak en een bezichtiging waarbij nog wat van de prijs af ging de auto maar mee genomen.




Op de foto's is het volgens mij wel te zien,tussen de vorige 25 eigenaren zat wel een aantal sjonnies en prutsers.









Zoals wel duidelijk is op deze foto's,de dorpels hebben hun beste tijd gehad,en de stevigheid is er ook wel uit.
Dat werd nog eens extra duidelijk na het open slijpen van de linker dorpel.





Gelukkig rijd ik al 13 jaar Alfa,dus ik kan wel met een lasapparaat overweg
Na eerst de roest aan de bodem en de binnendorpel gefixed te hebben,ook gewoon netjes een nieuwe buitendorpel erop.



Even een foto met de nieuw gescoorde velgen toont dat ook rechts wat werk nodig heeft ivm bruinigheid.



Dus ook aan die kant maar aan de gang,deze foto is de huidige conditie,komende week verder met het repareren.



Op dit moment ben ik wel tot het besef gekomen dat ieder wel denkend mens deze golf gewoon gesloopt had,gelukkig ben ik een beetje euhm...

Zodra er meer te vertellen is,zal ik dat zeker doen.
Reply With Quote