View Single Post
  #23  
Old 22-04-2015, 19:26
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

net gezien dat hier een update mist:
ik heb vorige week dus een grote berekeningsfout gemaakt in de liters berekening.
ik ben rustig aan het rijden, antwerpen-waregem, beetje winkelen, waregem-ninove,... en het display geeft nog steeds 6liter weer (had nog 9liter toen ik in antwerpen smorgens vertrok. 150-170km rijden met 3liter.... das iets teveel van het goede.
in ninove stond de originele brandstof meter op een stand waar ik nog NOOIT ben geraakt zonder stil te vallen. toch maar eens gaan tanken. kreeg er 51liter in (tank waar ik ooit na stilvallen 51liter inkreeg).
aan het tankstation per 5liter getankt en telkens de waardes opgeschreven.
de tank gaat van 4,4V (vol) naar 8,08V (LEEG)
ik had dus 8,8V opgeschreven bij leeg, ipv 8,08V. dat is leger da leeg!!! ik zat op het laatste moment te rijden met 8,3V op het display van de sensormeting (en dacht dus nog steeds 5-6liter te hebben).
heb nu wel een schone indicatie, 8,3V op het scherm wil zeggen: ZOEK EEN TANKSTATION WANT GE GAAT STILVALLEN.
het gaf allemaal zoveel problemen niet.
50liter in de tank was +45liter op display
40liter in de tank was 41liter op display
30liter in de tank = 32liter op display
20liter = 23liter op display
10liter = 14liter op display
0liter = 5liter op display (6liter was dus de laatste liter in de tank)

UPDATE2: met 2 andere schermpjes. het eerste is me wel al gelukt om er data op te zetten, maar dat is het ook. is normaal een volledig kleurenscherm, maar met de enigste librarie die ik gevonden heb, kan ik voor het moment enkel tekst zetten.




het nokia scherm was al gekend van mijn eerste demo voltmeter, en nu dus ook operationeel in de auto. weliswaar ondersteboven (morgen ff verder aan programmeren)
http://www.fordcapri.be/off/pics/eo...40/DSCN9481.JPG

ik kan nu wel al zeggen dat de 'liters brandstof' correct loopt. zit nu al 350km verder in de nieuwe tankbeurt en zou nog een 36liter over hebben (14liter gebruikt op 350km zal ongeveer kloppen). de 2 schermpjes geven nu wel 34liter omdat de motor niet draait (spanning is lager waardoor de dashboardregelaar van VW niet correct werkt. die moet namelijk meer dan 12,5V hebben om zijn stabiele 10V meetspannning te maken). ik mag dus eigenlijk niet meten als de motor niet draait. ik had eraan gedaan om dat de melding 'voorverwarmen' en 'nu starten' op het scherm te zetten. en eens de motor draait, dan pas de gegevens tonen.
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote