View Single Post
  #36  
Old 03-06-2015, 11:12
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

das was ook één van mijn gedachten, maar ik kan er niet aan uit met de km teller. deze moet namelijk behouden blijven in belgie voor de keuring.
je mag een digifizz en dergelijke steken, maar zomaar iets zelfbouw waar je zelf de km stand mee zou kunnen wijzigen mag niet.

ik dacht dan om de km teller te behouden, en de rest weg. het probleem is dat je niet zomaar schermen vind van die afmetingen. zeker dat hele brede en niet zo hoge scherm is geen bestaande maat

het enige dat in de buurt komt is een 16:9 8" tft scherm. deze is 10cm hoog (past net) maar is 18cm breed en komt overlapt 1/3de van de km teller (of je hebt 2/3de van de km teller te kort om het hele display te vullen.
een 7" 16:9 scherm past dan wel net in de behuizing qua breedte (van km teller tot de andere kant dus), maar is slecht 8,7cm hoog. zit je weer met een gat van 1cm aan de bovenkant.

een digifizz nabouwen is in de huidige tijd idd niet zo moeilijk meer. wat je nu wel kan is met een 3D printer een mooie passend frame printen en dat in de huidige unit lijmen met bv 7 of 8" TFT erin.
je kan direct ook de hele folie achteraan weggooien en zelf alles via de kabel op je inputs hangen van je µcontroller. (ik vermoed dat mijn folie nu de boosdoener is van het temperatuurprobleem). als je dan 2 verloopkabeltjes maakt, kan je ze gewoon in de 2 soorten kabelbomen gebruiken.

misschien dat ik me wel nog eens ga bezig houden om met zo een groot scherm te spelen. nadeel is wel dat ik geen MFA knop heb om te besturen. maar dan gebruik ik wel iets krachtiger zodat ik ook GPS kan integreren.
eigenlijk zou je gewoon een 7" tablet erin kunnen hangen . dashboard eruit, een tablet houder erin en je meetprintje via wifi connecteren
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote