View Single Post
  #26  
Old 22-08-2020, 17:58
MK2_TDI MK2_TDI is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2019
Posts: 79
Default

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
Heerlijk project en uitgebreid verslag, deze ga ik volgen!


Dankje!

Ik moet toegeven dat ik ook erg van jouw topic genoten heb.

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Mooi! Ik wist niet dat het eigenlijk een smallblock was! Weet je toevallig de bakcode? Daar heb ik eventueel interesse in.


De originele elektromotor had slechts 20kW. Over het koppel heb ik zelfs helemaal niks kunnen vinden. Wel heb ik de Golf in originele toestand een aanhanger op gereden. Het was mogelijk, maar daar is dan ook echt alles mee gezegd. Ik had mijn voet plat op de grond om hem in de eerste versnelling omhoog te rijden.

Ik zal morgen eens even kijken wat de bakcode is. Wel moet ik erbij zeggen dat ik de bak eigenlijk niet graag los verkoop. Dan is de aandrijflijn namelijk geen complete set meer, en dat vind ik een beetje jammer. Mocht ik hem niet verkocht krijgen, dan wil ik graag bekijken of ik er ooit nog iets mee kan. Het zou gaaf zijn als er een typegoedkeuring op de aandrijflijn rust, zodat we eventueel ooit nog een "normale" Golf om zouden kunnen bouwen of iets dergelijks.

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Netjes! en mooi opgelost met dat gewicht van de schakeltoren.


Ja, ik ben ook erg tevreden met het resultaat. Dat heeft SciroccomTDI mooi gelast, ondanks dat het gietijzer is.

Quote:
Originally Posted by Gino89
Leuk en interessant topic Hoeveel weegt zon motor eigenlijk ?


Dankje.

De motor weegt los om en nabij de 50-55kg. Boven de motor komt ongeveer 100-110kg aan accu te liggen, dus de aslast aan de voorzijde is slechts ietsje zwaarder dan origineel bij een TDI het geval was.
Reply With Quote