View Single Post
  #1  
Old 13-05-2021, 20:23
arnout99cc's Avatar
arnout99cc arnout99cc is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 192
Default De Rooie Roestbak te redden of niet

Hi Allemaal,

Na een tijdje weer terug op het forum. Een aantal jaren geleden ben ik erg druk geweest met dit verhaal:

Het oude golf 1 topic




Die is best goed gelukt en die staat nog steeds vol trots in de garage. In de tussentijd heb ik ook een saab 99 gedemonteerd en weer in elkaar gezet:




Dus die is ook wel goed gelukt.

-------> Maar nu komt het.

Toen ik een maand of wat geleden met mijn broer in de Saab terugreed hadden we het zo over de golf van mijn oom. Deze heeft hij uit mijn hoofd sinds 1988 in bezit en sindsdien altijd in gereden. Wij hadden in ons hoofd dat we die eigenlijk ook wel onderhanden zouden moeten nemen.
Promt 2 weken later belt mijn vader op of ik nog een project zoek. De rooie golf 2 komt niet meer door de apk en mijn oom gaat er nu na al die jaren geen geld meer insteken. Het was de dag dat de APK afliep, dus de auto bij mij thuis gezet om in ieder geval even goed te kunnen kijken/denken.

De auto heeft altijd buitengestaan, 805000km gelopen. Het tweede blok ligt erin welke 370.000km heeft gedaan (geen olieverbruik).

Omdat het niet mijn auto is ga ik er zeker niet zoveel geld insteken als bij de golf en de saab. Het idee was om hem in iedergeval weer rijdbaar/toonbaar te maken.
De grootste kosten zijn natuurlijk het lassen en spuiten. Dus ik was serieus aan het overwegen om dit zelf te gaan doen/leren.

De vraag is alleen of het nou echt verstandig is om hieraan te beginnen zonder te kunnen lassen. Zie hieronder de foto's.

Kennen jullie projecten die van net zover zijn gekomen?

Dit is natuurlijk alleen maar wat ik zonder demontage aan roest kon vinden.
De deuren en spatbordranden zijn natuurlijk ook volledig niet meer goed.

Ik hoor graag jullie mening!






















Parafaan:







Spatborden:













De bodem heeft ook wat slechte plekken:










Voorzijde dorpel onder accu:







Voorzijde dorpel sleepoog:







ps, het lijkt wel wat rustiger op dit forum sinds ik de groene golf hier bijhield. Of is dat ook door Corona?
Reply With Quote