Thread: Bora Project
View Single Post
  #43  
Old 08-09-2010, 19:10
henkwassenaar's Avatar
henkwassenaar henkwassenaar is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 4,184
Default

Zo vandaag weer een bezigheidstherapie gehad en heb de gehele motorruimte onder handen genomen.

De motorruimte zag er niet uit omdat de wagen volgens mij altijd buiten heeft gestaan en met net een ton op de teller was het niet om aan te zien!

Elke wagen die ik aanschaf wordt er als eerst altijd de motorruimte onder handen genomen, want vind het altijd wel netjes ogen als het schoon onder de kap is.

Als je het namelijk 1x goed hebt schoongemaakt kun je het voor de rest altijd makkelijk bij houden voortaan.

Ook de zwarte bumperlijsten/deurgrepen en roosters etc.....hebben volgens mij nog nooit een doekje gezien en waren allemaal wit/dof uitgeslagen.

Deze natuurlijk ook weer allemaal netjes schoongemaakt en gereinigd en weer zwart gepoetst.....en lijkt gelijk alweer een heel ander gezicht.


Daarnaast de meeste interieurdelen/deurklinken etc. gedemonteerd en bezig met het schoonmaken/verwijderen van de rubber coating van bepaalde delen, en moet zeggen dat lukt aardig.

De meeste onderdelen nieuw besteld bij de dealer en kan deze week als alles compleet is weer gemonteerd gaan worden.

Even de stofzuiger er nog doorheen en alles schoonmaken en dan is het interieur weer netjes en nieuw ipv de beschadigde delen wat nu niet is om aan te zien!


De 4stuks H&R adapters van 20mm probeer ik eerst ivm de breedte icm met de A8 Stars en mocht ik ruimte over hebben ruil ik ze denk ik toch om en ga voor 15mm rondom als het kan......

Zit nog even in twijfel......en als het goed is komt deze week mijn KW V2 schroefset incl Stabisilatorstang&koppelstangen binnen.

Heb namelijk al meerdere Bora's bekeken op internet icm A8 Stars en vind het nog steeds super staan icm Airride.

Dus mocht mijn witte MkV GTI snel verkocht gaan worden, kan het zo maar zijn dat er alsnog toch air onder komt, en de KW V2 in de bingo komt te staan.


Eerst maar wat foto's van de vorderingen van vandaag.....


Motorruimte bij aanschaf:






Motorruimte na schoonmaken:








Bumperlijst zie het verschil:




Frame dashboard console linkerzijde origineel beschadigt.....rechterzijde coating verwijderd en schoongemaakt:




Puinhoop........