View Single Post
  #134  
Old 23-02-2021, 21:32
MK2_TDI MK2_TDI is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2019
Posts: 79
Default

Hoog tijd dat ik ook weer eens van mij laat horen.

Quote:
Originally Posted by Gino89
Wist helemaal niet dat SMA ook thuisstations had.

Zal wel een raar gezicht zijn een oudere auto bij een laadpaal


De SMA laadpaal is inderdaad vrij nieuw. En de looks van een Golf 3 aan een laadpaal bevallen me eigenlijk wel... net als het gebrek aan geluid.


Quote:
Originally Posted by sixpack
Ik denk dat jullie stroom uit de auto aan de laadpaal hebben afgegeven, dus eigenlijk moeten JULLIE geld krijgen


Ik hoop het niet... ik krijg het liever gratis dan dat ik het gratis weggeef.


Quote:
Originally Posted by LRR
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat er een oplettende boa gaat checken wat zo'n oude auto op een laappunt doet


Ik ook. Ik sta hem graag te woord.


Quote:
Originally Posted by Rick
Wat een project zeg! Echt gaaf om al die nieuwe techniek verwerkt te zien worden!
Is er nog een betje subsidie te krijgen hiervoor en hoelang duurt het nu voordat die vol geladen is? 3-fase vs regulier huis-tuin-en-keuken stopcontact?


Subsidie is hier helaas niet op mogelijk. Ombouwprojecten worden op pagina 0 al uitgesloten, en de subsidie voor de aankoop van een tweedehands elektrische auto is niet mogelijk omdat de originele reikwijdte onder de 100km (namelijk 90) ligt.

Op dit moment duurt volladen op 3 fase zo'n 1 tot 1,5 uur. Op enkelfase duurt het 3x zo lang.

Wanneer de 2e accu ook is geplaatst gaat het langer duren, doordat de capaciteit veel groter gaat worden.


Quote:
Originally Posted by Oudelut
Mooi, mannen! Project (bijna) klaar nu?


Een project is nooit klaar.


Inmiddels zijn we met de Golf op het werk van Evgeniy geweest. De baas wilde hem namelijk ook graag eens zien.







Vervolgens hebben we dampende pizza's gehaald in het koude weer, waardoor alles besloeg. Toen kwam er iets grappigs tevoorschijn.




"Ich fahre mit Siemens" valt er te lezen. Dat heeft schijnbaar ooit aan de binnenkant op de ruit gezeten. De originele controller was van Siemens.




Inmiddels heeft de Golf inderdaad ook aan de SMA laadpaal gestaan, en dat ging erg goed.




In de SMA energy app kun je mooi het verbruik zien.




En je kan het zelfs zo instellen dat hij 100% op zonnestroom laad.




Daarna hebben we gratis kunnen laden bij een Duitse Aldi.




Waarbij je binnen op het display netjes kan zien dat er 74 ampere DC geladen word.




Vandaag kwam mijn laadpas binnen, dus 's avonds hebben we nog even snel getest of ik ook aan een betaalde openbare paal kon laden.







Dat ging prima!

Dan nog wat extra nieuws:

Het volgende gaat het tweede accupakket worden. Graag willen we dit pakket 34,7kWh maken, namelijk 3220 cellen. Het totaal komt dan neer op 54kWh. Of we zo'n groot aantal VTC6 cellen nog kunnen verkrijgen gaan we morgen te horen krijgen...

Wel heb ik alvast een kleine visualisatie gemaakt van de 3220 cellen in de achterste accubak. Er is plaats genoeg, en ook hier bestaat het pakket weer uit 28 celblokken.








Reply With Quote