Thread: Ironvw
View Single Post
  #1  
Old 08-02-2014, 19:29
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 365
Default Ironvw

Hallo mijn naam is golfier en ik kijk een aantal jaar mee hier op t forum dus dan is t wel zo netjes om jezelf ff voor te stellen*

Ik rijdt in een mk4 met bora front

Ik heb deze auto ongeveer 12 jaar geleden gekocht met het idee er niet veel aan te veranderen maar dat is niet echt gelukt
*:agrin: *:agrin:*

Spec lijstje*

Bora front
Gecleande voorbumper*
Donkere koplampen
Motorkap door gelast
Zij knipperlichten verwijderd
Embleemloze grill
Motor afwerk kappen gespoten
Side skirts
Rode acterlichten
Gespoten paravaan
Gecleande achterbumper
Gecleande kofferklep

Interieur:

Verschillende dashboard delen gespoten
Stoelen,achterbank,deurbakken en matjes bekleed met bruin alcantara
Airride tank in achterbank

Ophanging:

Bss airride*
Lenso t 908 19" wielen*

Motor: *

Motor ombouw van 2.0 8v naar 1.8 20vt auq*
En omgekeurd bij de rdw


Foto,s*



















Ik heb een een tijd terug een set wielen gekocht die ik nu aan t klaar maken voor dit seizoen*







Dit is het laatste wat ik doe aan deze auto , ik heb er dan 12 jaar aan gewerkt en ik vind hem op dit moment zoals hij moet zijn

Echter kan ik niet goed stil zitten en heb nog een auto gekocht voor erbij*

Specs

Vw golf type 1
Bj 1981
1.3 gf motor
60 pk 4 bak*

Zo was de auto toen ik hem kocht*







Na wat kleine aanpassingen in het begin zoals


Raamfolie verwijderd
Lamellen verwijderd
Booskijker verwijderd
Sportstuur eruit en origineel stuur erin
Midden console verwijderd

Zag t er al weer heel wat beter uit







Op deze foto zit de console er nog erin*





De planning met de golf 1 is eigenlijk een paar jaar goed sparen en dan heel de auto uit elkaar helemaal goed restaureren en dan terug in elkaar*

De stijl zal 90% origineel worden aangezien ik dit het mooiste vind , echter rijdt ik nu ook graag een beetje in stijl rond dus er is al t een en ander veranderd

Na een kleine zoektocht is het gelukt om een mooie set wielen aan te komen voor de golf










Zoals je op de laatste foto kunt zien werdt het tijd voor een leuke verlaging dus
een goede schroefset besteld en eronder gebouwd













Ook is er nog het een en ander vernieuwd en aangepast

De draagarmen zijn vernieuwd



De remtrommels zijn zwart gespoten omdat ik het rode niet mooi vond achter de rs,en










En de kleppendeksel pakking is vervangen omdat deze lekte







Toen ik de auto kocht had de motor een vacuum probleem ,dit betekende dat de motor
olie uit het luchtfilter gooide en dat de motorkap goed vol zat met smerigheid , het
vacuum probleem is snel na aankoop gerepareerd maar de motorkap moest nog ff worden
gepoetst

Voor



Tijdens



Na



De kap heeft nog wel enkele plekjes maar dit komt met de grote restauratie wel goed

En toen ik toch bezig was even heel de auto gewassen en gepoetst /gewaxt met meguiars










De uitlaat was niet naar mijn smaak dus deze is vervangen voor een rvs variant van
het merk fox










Omdat de achterwielen een stuk verder in de carrosserie vallen dan de voor wielen
vond ik t mooier om er even een setje spacers op te zetten




Vanmiddag ben ik even naar de car clean dag gereden in tilburg

Het was er erg gezellig en weer wat nieuwe mensen ontmoet en meteen weer een paar deukjes uit de golf


Reply With Quote