Thread: Ironvw
View Single Post
  #16  
Old 30-12-2016, 11:20
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 365
Default

Het is even geleden dat er hier wat actie was op m,n topic maar ik heb weer iets te melden

Ik heb een hele tijd met de golf 1 rond gereden en ook kunnen sparen dus het wordt tijd dat ik met de restauratie begin

de golf 1 heeft een dakraam wat naderhand is ingebouwd en dat is niet zo heel netjes gebeurd ,er zit een dikke kitnaad op het dak en het plaatwerk is er vrij lomp naar toe gevouwen en daarom wil ik het dakraam weghebben

Ik ben geen plaatwerker/spuiter van beroep dus leek het me slim om een casco te kopen voor het dak en de rest van het casco kon ik dan gebruiken om de beginselen te leren van het plaatwerken

Via het forum uit eindelijk bij deze golf 1 terecht gekomen




Dit casco was erg verroest maar het dak leek nog goed en was daarom een perfecte casco voor mij om te oefenen

Ik ben thuis begonnen om de onderdelen die er nog op zaten eraf te halen zodat ik overal goed bij kon komen en daarna wat plaatwerk los gehaald







Zoals te zien was het casco erg verroest veel erger dan ik had verwacht en ook het dak dat ik nog wou gebruiken bleek erg roestig

Ik heb toch maar besloten om door te gaan met slijpen boren en lassen op de stukken die nog redelijk waren en het dak heb ik eraf gehaald om te proberen om de dakplaat van van het frame te halen

Dit was iets wat ik al lang wou proberen maar er is nauwelijks informatie over te vinden en daarom wou ik het op dit dak proberen want het is toch te verroest om te gebruiken

Nadat ik al het bruikbare had gebruikt en gedemonteerd was dit het casco op het einde




Ik heb inmiddels een andere dakplaat kunnen kopen die in een betere conditie is als deze en daarom ben ik begonnen met het loshalen van de dakplaat van het frame







Zoals te zien zijn deze goten erg verroest maar ze zijn nog niet doorgerot dus wil nog even kijken of ik hier misschien nog iets van kan maken want het lijkt dat het voor het grootste gedeelte vliegroest is en zo niet heb ik altijd die andere dakplaat nog

Als alles volgens plan gaat ga ik begin april beginnen met het demonteren van m,n auto
Reply With Quote